شنبه 1 اردیبهشت 1403

فورک جدید بیت کوین چه ویژگی‌های دارد و مدیران آن چه کسانی هستند؟

تیم «بیت کوین اولتیماتوم» (BTCU) انتخاب یکی از چهره های برجسته در زمینه بلاک چین را به عنوان مدیر عامل این فورک اعلام کرد.

به گزارش سکه نیوز، شرکت بلاک چین «پروفیت» (Prof-it) با پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال «کوینز بیت» توسعه دهندگان BTCU هستند. پیش از شروع قابل پیش بینی این فورک، آن ها تصمیم به معرفی تیم خود به دنیا گرفتند. این تیم یکی از چهره های برجسته بلاک چین یعنی «اریک ما» را به عنوان مدیر عامل این پروژه برگزیده است. «دینیس گواردا» و «جولیت سو» از مدافعان به نام بلاک چین هم در این تیم حضور دارند.

ترکیب بیت کوین با ویژگی های اتریوم

 تیم BTCU چالش های سختی پیش رو دارد، پیرامون بهبود بلاک چین بیت کوین و ایجاد فناوری های پیشرفته برای حل مشکلات کلیدی در جامعه رمزارز. اندیشه کلی BTCU در بسیاری از جنبه ها مشابه اتریوم دومین رمز ارز بزرگ است. مانند اتریوم، بلاک چین بیت کوین اولتیماتوم از قرارداد های هوشمند (Smart contracts) پشتیبانی می کند، که یکی از کارکرد های کلیدی برای اجرای تراکنش ها و  برنامه های غیرمتمرکز محسوب می شود. در مجموع، BTCU ویژگی های کاربردی بیت کوین را با تمام فناوری های عالی اتریوم ترکیب کرده است.

این تیم مخالف روش سنتی استخراج رمزارز از طریق قدرت محاسبات است. این روش برای محیط زیست خطرناک است و منجر به متمرکزسازی می شود. این در حالی است که استخراج کنندگانی که نمی توانند تجهیزات سریع و قدرتمند تهیه کنند شانس کمتری برای استخراج دارند. این باعث می شود که قدرت استخراج در اختیار معدود شرکت های بزرگ و افراد با سرمایه بالا قرار بگیرد.

اتریوم از اول دسامبر شروع به تغییر آهسته به سوی الگوریتم استخراج POS کرده است، اما تیم BTCU به طور کامل مدل قدیمی استخراج (Pow) را کنار گذاشته، به وسیله دگرگون کردن الگوریتم به سمت ترکیب LPOS و POA.

اثبات اعتبار (POA) مفهومی است که توسط «گوین وود» موسس اتریوم مطرح شد. این الگوریتم با فرآیند اثبات تراکنش معمول متفاوت است. از آن جایی که BTCU الگوریتم POA را اجرا می کند، دیگر رقابتی بین استخراج کنندگان برای ساخت بلوک و دریافت پاداش وجود نخواهد داشت. در POA فقط نود های قابل اعتماد (مستر نود) می توانند بلوک تولید کنند، و فقط نود های تایید شده که با میزان انتقال داده شدیدی مواجه میشوند قادر به انجام این ماموریت هستند.

 چه افرادی در پشت پرده این تیم هستند

به نوشته بی تی سی منیجر: در تیم BTCU افراد با استعداد و مطرح و شناخته شده در صنعت بلاک چین وجود دارند که به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

این پروژه توسط مدیر عامل «اریک ما» و موسس «نیکولای اودیانسکی» رهبری می شود. آقای ما عضو مهم سابق «کوین مارکت کپ» بود و یک رهبر عالی با تجربه گسترده در ساخت موسسات و شرکت های در حال گسترش محسوب می شود. او درک زیادی از اهمیت جامعه بلاک چین به عنوان بنیان گذار پروژه های موفق دارد و در تلاش است که BTCU را به جایگاه اول این صنعت هدایت کند.

به گفته وی: «به عنوان مدیر عامل پروژه، من نوآوری های فنی را به عنوان محرک کلیدی میبینم. با نیاز به رشد فناوری بلاک چین، به همراه این تیم مستعد، می خواهم BTCU را تبدیل به یکی از ارزهای دیجیتال برتر در دنیا کنم.»

«نیکولای اودیانسکی»، موسس پروژه، دارای بیش از 7 سال سابقه در زمینه ساخت، گسترش و سرمایه گذاری در پروژه های ارز دیجیتال است. نیکولای یکی از 10 متخصص برتر رمز ارز در دنیا محسوب می شود. او در ساخت پنج مورد از پنجاه صرافی ارز دیجیتال برتر دنیا از جمبه «کوینز بیت» مشارکت داشته است.

در طول فقط دو سال، کوینز بیت به جمع 10 صرافی برتر جهان راه یافت و اکنون بیش از یک میلیون کاربر دارد. نیکولای موسس پروژه EVO Country Club واقع در سیلیکون ولی و موسس و مدیر عامل PRMR.com یک آژانس بازاریابی متخصص در ارتقای پروژه های رمزگذاری و همچنین موسس ASSUR، یک شرکت امنیت شبکه پیشرو در عرضه روش های امنیتی است.

دیگر اعضای اصلی عبارتند از:

 جولیت سو – مدیر توسعه تجارت

جولیت موسس «دیجیتال ویک آنلاین»، موسس و مدیر عامل «مرکز اقتصاد دیجیتال و نوآوری اوراسیا» و از مشاورین استراتژیک برتر دنیا در زمینه بلاک چین محسوب می شود.

بهدان پریلپا مدیر ارشد عملیات

بهدان دارای بیش از 7 سال تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی، آی تی و توسعه وبسایت است. او متخصص توسعه تجارت، مدل سازی مالی و مدل های بازرگانی است. همچنین درای تجربه کار آفرینی، جذب سرمایه و تشکیل سبد سهام است. از سال 2016، وی به عنوان موسس و مدیر ارشد بازرگانی «پروفیت»، در زمینه وب و توسعه و طراحی اپلیکیشن موبایل در حال فعالیت بوده است.

آندری ساراننکو مدیر ارشد فناوری

آندری ساراننکو کی مدیر ارشد با سه سال سابقه در زمینه بلاک چین و توسعه آی تی است. آندری متخصص توسعه و مدیریت نرم افزار هم هست.

وادیم یارمک مدیر ارشد بازاریابی

وادیم دارای بیش از هفت سال سابقه در زمینه بازاریابی دیجیتال، به عنوان مدیر عملیات PRMR، برنامه ریزی فنی، و نحلیل بازار است.

دینیس گواردا مشاور جهانی برای توسعه استراتژیک

دینیس گواردا در حال حاضر رییس و موسس «زتودیوم»، «تکابک»، «پلتفرم تجارت آزاد» است. او بسیاری بلاک چین و فناوری های هوش مصنوعی ایجاد کرده است مانند openbusinesscouncil.org، citysabc.com، fashionabc.org. دینیس یک نویسنده، سخنران، موسس، مشاور و مدیر عامل است. او نوشته هایی در مورد اهمیت و فواید استفاده از بلاک چین و هوش مصنوعی توسط شرکت ها و دولت ها منتشر کرده است. دینیس یکی از رهبر های پرآوازه جهان در بخش فناوری مالی، بلاک چین، هوش مصنوعی، و شبکه های اجتماعی است.

 عرضه BTCU: چگونه این کوین ها را جمع آوری کنیم

تیم در حال کار کردن برای حصول اطمینان از این هستند که تمام دارندگان بیت کوین بتوانند کوین های BTCU خودشان را تصاحب کنند. هر دارنده بیت کوین به همان اندازه دارایی خودش در کیف پول هنگام هارد فورک کوین BTCU دریافت خواهد کرد.

کوین ها فقط می توانند به کیف پول های معاملاتی که به طور عمومی از فورک پشتیبانی می کنند منتقل شوند. این امر به دلیل جلوگیری از گم شدن کوین ها از طریق پر کردن کیف پول های غیر قابل استفاده انجام می گیرد. با این حال، کاربران صرافی های غیر قابل پشتیبانی می توانند به وسیله ارائه اثبات موجودی بیت کوین در هنگام فورک کوین های خود را به دست آورند.

نتیجه گیری

انتطار می رود که بیت کوین آینده سرمایه گذاری مالی باشد. با این حال، بیت کوین همچنان دارای مشکلات بنیادی است که ممکن است باعث لطمه به توسعه آن شود. تیم بیت کوین اولتیماتوم این مشکلات را شناسایی کرده و در تلاش برای حل مصرف بالای انرژی هنگام استخراج، ثبات و تراکنش های گمنام است، با حفظ تمام ویژگی های سودمند.

بلاک چین بیت کوین اولتیماتوم که بر روی یک فورک بیت کوین قرار دارد، با ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله قرارداد های هوشمند می تواند منجر به شفاف سازی برای ضبط اطلاعات عمومی در دفتر کل توزیع شده شود.

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته