شنبه 1 اردیبهشت 1403

انجام آزمایش پلتفرم اثبات اعتبار برای انتقال برون‌مرزی رمزارزهای بانک مرکزی

«بانک مبادلات بین المللی اینوویشن هاب» به دنبال توسعه بیشتر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی از طریق پلتفرم اثبات اعتبار است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، اینوویشن هاب در حال توسعه یک پلتفرم اثبات اعتبار (Proof of Authority) جهت وارسی استفاده از ارز های دیجیتال بانک مرکزی برای پرداخت های برون مرزی است.

بانک مبادلات بین المللی، یک موسسه مالی است که توسط بانک های مرکزی سراسر جهان اداره می شود. این موسسه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را در لیست شش اولویت موضوعی برای سال 2021 قرار داده است. پلتفرم اثبات اعتبار برای آزمایش چندین کلی فروشی ارز های دیجیتال بانک مرکزی به منظور بررسی عملی شدن پرداخت های آسان و سریع تر برون مرزی انجام خواهد شد.

اینوویشن هاب اشاره کرد که این پروژه در کنار یک پروژه تحقیقات فنی با همکاران مربوطه بر روی سطوح خرد عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی انجام می شود.

بانک های مرکزی در سراسر جهان شالوده ارز های دیجیتال برای عرضه به بازار را پایه گذاری کرده اند. ورود اینوویشن هاب به آن ها کمک خواهد کرد که این پروژه را با شتاب بیشتری طی کنند و اختیارات دیگر مالی را به دست بگیرند.

دو هفته پیش تر، رییس بانک مرکزی اروپا «کریستین لگارد» گفت که ارز دیجیتال بانک مرکزی موسوم به یورو دیجیتال تا پنج سال آینده بایید به بازار عرضه شود. با این که پروسه کندی به نظر می رسد، لگارد به توضیح دلیل این زمان بندی پرداخت.

او در این باره گفته بود: «ما به سرعت پیشروی نمی کنیم چومکه این حیطه نیاز به دقت و توجه زیادی دارد و ما نیاز به یک سیستم ایمن و سالم هستیم که بتواند به خواسته های مردم اروپا پاسخ دهد.»

رییس بانک مرکزی اروپا پیش از این یورو دیجیتال را به عنوان مکملی برای پول نقد در نظر گرفته بود نه یک جایگزین.

وزیر خزانه داری جدید ایالات متحده امریکا جنت یلن هم دیدگاه مثبتی درباره فناوری ارز های دیجیتال دارد. احتمالا، رزرو فدرال هم رویه عرضه دلار دیجیتال را تسریع می کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته