سه‌شنبه 28 فروردین 1403

پروژه بلاک چین تلگرام | تعویق برای دومین مرتبه

پیرو شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از تلگرام مبنی بر فروش غیرقانونی سهام خارج از موازین قانونی که منجر به درآمدزایی 1.7 میلیارد دلاری تلگرام در سال 2018 شده است، تلگرام برای دومین مرتبه پس از ماه اکتبر، آغاز به کار پروژه بلاک چین تلگرام TON را به تعویق انداخت. تلگرام در حال آماده کردن بسته پیشنهادی مبنی بر اعاده 72 درصد سهام هر یک از سرمایه گذاران است.

شرکت تلگرام در دادگاه عالی آمریکا با شکست مواجه شد و این مرجع قضایی با صدور رای قرار منع، اظهار داشت شرکت تلگرام تا زمان بسته شدن پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، نمی تواند توکن های “گرام” خود را توزیع کند. شرکت تلگرام در کنار ارائه پیشنهاد اعاده 72 درصدی سهام سرمایه گذاران، بر آن است پیشنهادی دیگری به سرمایه گذارانی که از سهم 72 درصدی خود صرف نظر می کنند ارائه دهد مبنی بر اینکه این افراد می توانند وجه نظیر سرمایه خود را تا زمان مشابه سال آینده به شرکت تلگرام قرض دهند.

تلگرام طی بیانیه ای رسمی اعلام داشت: “برای قدردانی از اعتماد شما سرمایه گذاران به پروژه بلاک چین TON، شرکت تلگرام رسماً متعهد می شود تا زمان مشابه سال آینده، 110 درصد از اصل سرمایه تا 30 آوریل سال 2021 به صاحبان سهام داده خواهد شد که این سهم 53 درصد بیشتر از میزان نهایی قرارداد خواهد بود.”

شرکت تلگرام در حال رایزنی با مقام های قضایی آمریکا، برای برون رفت از پرونده حقوقی دادگاه فدرال است. اگر قانونگذاران کماکان به منع تلگرام از آغاز به کار پروژه بلاک چین TON ادامه دهند، تلگرام قرض خود را از طریق از دارایی های خود اعاده خواهد کرد. هم اینک بیش از 400 میلیون کاربر به صورت ماهیانه از پیام رسان تلگرام استفاده می کنند. شرکت تلگرام باور دارد ارزش دارایی های این شرکت چندین برابر میزان کل بدهی های این شرکت خواهد بود، بنابراین تادیه طلب سهامداران و سرمایه گذاران برای شرکت تلگرام امکان پذیر است.

برخی سرمایه گذاران باور دارند این پیشنهاد سخاوتمندانه تلگرام در نهایت باعث می شود بسیاری از سهامداران از خروج و بازپس گیری سرمایه خود صرف نظر کنند. بسیاری از سرمایه گذاران همچنین ترجیح می دهند میزان اصل سرمایه خود در پروژه را به سهام شرکت تلگرام تبدیل کنند. البته آنها باور دارند در مقطع کنونی، فروش دارایی ها در دستور کار تلگرام نخواهد بود.

 شرکت تلگرام تنها چند روز پیش از صدور حکم تعویق آغاز به کار پروژه بلاک چین TON، تصمیم داشت این پروژه را به صورت نهایی اجرا کند. بسیاری از شرکت های فراملیّتی نیز درصدد آن بودند تا از طریق سرمایه گذاری، از این پروژه که به تصور آنها تا پایان هفته آغاز به کار می کند، حمایت کنند.

به باور وکلای حقوقی، چنانکه تلگرام آغاز به کار پروژه بلاک چین TON را رسماً اعلام می کرد، به خشم بیشتر دادگاه قضایی آمریکا منجر می شد. تلگرام با چنین تصمیمی عملاً حکم صادره قرار منع دادگاه فدرال را نقض می کرد. قاضی با صدور حکم، این اختیار را دارد تا در صورت نقض حکم قرار منع، یک مدیر بیرون از شبکه تلگرام تعیین کند.

وکیل حقوقی دادگاه فدرال می گوید در صورت نقض حکم قرار منع صادره از دادگاه قضایی، صدور جریمه و حکم زندان برای ناقض حکم از سوی مرجع قضایی امکان پذیر است. در این بین برخی از سرمایه گذاران پروژه بلاک چین TON، با راه اندازی انجمن سهامداران، در تلاش هستند در صورتی که تلگرام نتواند پروژه را به مرحله اجرا برساند، ایشان وظیفه از سر گیری و به سرانجام رساندن پروژه را به عهده بگیرند.

تلگرام در طی مدت درگیری های قضایی و حقوقی، با راه اندازی نودهای[1] بلاک چین، صدور پروتکل اجماع[2]  و ایجاد کیف پول دیجیتال، تلاش کرده است پروژه بلاک چین TON را توسعه بخشد. تلگرام همچنین از توسعه دهندگان بلاک چین و برنامه نویسان برای تولید اپلیکیشن ها و نوشتن کدهای شبکه ای دعوت کرده است.

اخبار رمزارز و بلاکچین | سکه نیوز 

[1] node

[2] Consensus Protocol 

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته