چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

کاهش بهای نفت خام با افزایش شدید ذخایر سوخت

قیمت نفت در روز پنجشنبه کاهش یافت، زیرا ارقام رسمی افزایش شدید در ذخایر بنزین ایالات متحده را نشان داد و باعث نگرانی در مورد کاهش تقاضای بزرگترین مصرف کننده منابع جهانی در زمانی شد که منابع در سراسر جهان افزایش می یابد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 36 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 62.80 دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا 38 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 59.39 دلار در هر بشکه رسید.

وزارت انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد، در حالی که ذخایر نفت خام در ایالات متحده بیش از پیش بینی تحلیلگران کاهش یافت، موجودی بنزین جهش ناگهانی داشت و این نیز برخلاف انتظار بود.

ذخایر نفت در هفته گذشته 3.5 میلیون بشکه کاهش یافت و به حدود 502 میلیون بشکه رسید، در حالی که ذخایر بنزین بر خلاف انتظارات مبنی بر کاهش، با افزایش 4 میلیون بشکه، به کمی بیش از 230 میلیون بشکه رسید، زیرا پالایشگاه ها قبل از فصل رانندگی در تابستان تولید را افزایش دادند.

به گفته معامله گران، در همین زمان، با افزایش تولید روسیه از متوسط ماه مارس در چند روز اول آوریل، عرضه در سراسر جهان در حال افزایش است.

ایران ممکن است شاهد لغو برخی تحریم ها و افزودن آن به منابع جهانی باشد، در حالی که ایالات متحده و دیگر قدرت ها در مورد احیای توافق هسته ای که تقریبا مانع ورود نفت ایران به بازار شده است، مذاکراتی انجام می دهند.

صندوق بین المللی پول در اوایل این هفته گفت که هزینه های عمومی گسترده برای مبارزه با بیماری کووید 19 ممکن است رشد جهانی را به 6 درصد در سال جاری برساند، این میزان از دهه 1970 تاکنون محقق نشده است.

رشد بیشتر اقتصادی تقاضا برای نفت و فرآورده های آن را افزایش می دهد و به کاهش ذخایر کمک می کند.

کد خبر: 1400011901MGMCMH

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت نفت خام با سقوط ذخایر خام ایالات متحده

قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت، زیرا ذخایر نفت خام در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان، با افزایش تولید پالایشگاه...

افزایش قیمت نفت با بهبود پیش بینی ها در مورد تقاضا

قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت، زیرا پیش بینی های مثبت درباره بهبود تقاضا در تابستان امسال، بیش از نگرانی در مورد تأثیر...

کاهش مجدد بهای نفت با رشد ذخایر و انتشار کووید 19

قیمت نفت روز پنجشنبه برای سومین روز کاهش یافت، زیرا یک افزایش غافلگیر کننده در موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده و رشد مجدد...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته