سه‌شنبه 28 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا به پایین ترین سطح در 8 ماهه اخیر

قیمت طلا در روز سه شنبه به پایین ترین حد خود در 8 ماه سقوط کرد، زیرا تقویت دلار و افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده باعث کاهش اشتهای سرمایه گذاران برای این فلز بدون بازده شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش به 1711.13 دلار رسید که در اوایل جلسه با کمترین قیمت از 15 ژوئن به 17708.60 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده 0.8 درصد کاهش یافت و به 1،709.80 دلار رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در بازارهای CMCبا بیان اینکه پتانسیل سوددهی بالاتر بر طلا فشار وارد می کند، در حالی که دلار قوی تر نیز به سقوط آن کمک می کند، افزود که عقب نشینی جزئی در سوددهی 10 ساله آنچنان تاثیر گذار نیست.

شاخص سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده در هفته گذشته از یک بالاترین رقم به پایین کشیده شد، اما همچنان بالا نگه داشته شده است، در حالی که شاخص دلار نزدیک به اوج چهار هفته ای بود.

مک کارتی گفت: «قیمت اوراق قرضه به وضوح می گوید که در اواسط سال، فشارهای تورمی بانک های مرکزی جهانی را ملزم می کند تا در سیاست های خود سخت گیری کنند، در حالی که بانک های مرکزی پیشنهاد می کنند که چنین نخواهد بود، اگر تورم افزایش یابد آنها گزینه چندانی نخواهند داشت.»

در حالی که طلا به عنوان سپر در برابر تورم در نظر گرفته می شود، سوددهی بالاتر وضعیت آن را تهدید می کند، زیرا این امر به هزینه فرصت بالاتر نگهداری شمش تبدیل می شود که بازدهی ندارد.

سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا به این نکته اشاره کرده اند که بانک مرکزی آماده مهار بازده و جلوگیری از افزایش زودهنگام هزینه های وام برای شرکت ها و خانوارهایی است که برای کنار آمدن با رکود اقتصادی ناشی از پاندمی تلاش می کنند. همچنین تحولات در لایحه امدادی ویروس کرونا در آمریکا به ارزش 1.9 تریلیون دلار که این هفته در سنا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، تاثیر گذار خواهد بود.SPDR Gold Trust از بزرگترین صندوق معاملات ارزی با پشتوانه طلا در جهان روز دوشنبه به کمترین میزان از ماه مه 2020 سقوط کرد.

هر اونس نقره با 1.6 درصد کاهش به 26.06 دلار رسید، که قبلاً به پایین ترین سطح یک ماه گذشته رسیده بود. پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2345.67 دلار رسید و پلاتین با 0.8 درصد کاهش به 1175 دلار رسید.

کد خبر: 1399121201MGMMMF

مطالب مرتبط:

بانک مرکزی روسیه رمزارز با پشتوانه طلا عرضه می‌کند

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته