جمعه 31 فروردین 1403

کاهش قیمت نفت همزمان با امیدواری برای افزایش تقاضا

قیمت نفت برنت در روز جمعه کاهش یافت اما با کاهش تولید توسط تولیدکنندگان عمده نفت، قیمت نفت خام برنت نزدیک به 70 دلار در هر بشکه معلق ماند، ضمن اینکه خوش بینی در مورد بهبود تقاضا برای این منبع در نیمه دوم سال نیز از آن حمایت می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت برنت برای ماه مه 11 سنت یا 0.2 درصد کاهش یافت و به 69.52 دلار در هر بشکه رسید، در حالیکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه آوریل 65.83 دلار در هر بشکه بود که 19 سنت یا 0.3 درصد کاهش داشت.

در روز دوشنبه پس از حملات انجام شده به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، قیمت نفت خام برنت به بالاترین حد خود پس از شروع پاندمی رسید.

احساسات در بازار همچنین تحت تاثیر تصمیم سازمان کشور های صادر کننده نفت و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، برای ادامه دادن به کاهش تولید خام، قرار گرفت.

سرمایه گذاران با توجه به انتظارات برای بهبود تقاضا در نیمه دوم سال با رشد اقتصاد جهانی، سرمایه های خود را به کالاهایی مانند نفت منتقل می کنند، در حالی که گسترش بیشتر واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19 اجازه می دهد تا افراد بیشتری در این تابستان سفر کنند.

تحلیلگران FGE در یادداشتی گفتند: «با فرض موفقیت آمیز بودن برنامه های واکسیناسیون، انتظار داریم که تقاضا برای بنزین در این تابستان در اروپا و آمریکا افزایش یابد.»

تحلیلگران RBC Capital گفتند که فاندامنتال های مربوط به بنزین در تابستان منجر به یک روند صعودی می شود که در یک دهه اخیر بی سابقه است.

«ما فکر می کنیم این از کل مجموعه نفتی در تابستان امسال و فراتر از آن پشتیبانی خواهد کرد.»

اوپک روز پنجشنبه گفت بهبود تقاضای نفت در نیمه دوم سال متمرکز شده است.

به دنبال طوفان زمستانی در تگزاس، ذخایر بنزین ایالت متحده، بزرگترین مصرف کننده سوخت جهان، در هفته گذشته یک کاهش عظیم را تجربه کرد.

تحلیلگران JP Morgan در یادداشت هفتگی خود گفتند که انتظار می رود قیمت های نفت در سطوح بالاتر باعث افزایش تولید در ایالات متحده شود.

بانک جی پی مورگان گفت: «با قیمت های فعلی، بیشتر اپراتورهای دریایی ایالات متحده اقتصادی فکر می کنند، و گروه بزرگی از اپراتورها، از شرکت های بزرگ دولتی گرفته تا خصوصی، را در موقعیت خوبی برای افزایش فعالیت درنیمه دوم سال و ایجاد حرکت محکم برای حجم بالاتر در سال 2022 قرار داده اند.»

این بانک پیش بینی می كند كه تولید نفت خام آمریكا در دسامبر 2021 به طور متوسط 11.78 میلیون بشكه در روز باشد كه سالانه 0.71 میلیون بشكه در روز افزایش داشته و حجم كل سالانه آن به 11.36 میلیون بشكه در روز در مقایسه با 11.32 میلیون بشكه در روز در سال 2020 برسد.

کد خبر: 1399122204MGMMMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته