شنبه 1 اردیبهشت 1403

کره جنوبی اپلیکیشن احراز هویت در بلاک چین ارائه می‌کند

یکی از اپراتورهای موبایل کره جنوبی سرویس احزار هویت مبتنی بر شبکه بلاک چین را با هدف جلوگیری از جعل و دستکاری اسناد ارائه کرده است.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از کریپتو نیوز، شرکت مخابراتی «اس کی تله کام» در کره جنوبی از ارائه سرویس های احراز هویت و شناسایی مبتنی بر بلاک چین خبر داده است.

طبق گزارشی جدید این شرکت بخشی از گروه SK و یکی از دو اپراتور بزرگ موبایل و تهیه کننده اینترنت در کره جنوبی است و سرویس جدید آن در حقیقت یک اپلیکیشن به نام Initial است که از طریق سرویس کیف الکترونیک اسناد وزارت امنیت و اداره عمومی قابلیت عملیاتی دارد.

این درحالی است که دولت این کشور آسیایی تصمیم دارد تا جایگزین های دیجیتالی و بدون تماس فرایندهای احراز هویت را در طیف وسیعی از شرکت ها گسترش دهد.

این اپراتور هم اکنون ۲۹ میلیون مشتری دارد که ۲.۵ میلیون نفر از آنان مشترکان نسل پنجم اینترنت همراه هستند.

شرکت مخابراتی مذکور ادعا می کند اپ Initial به کاربران اجازه می دهد تا طیف مختلفی از گواهینامه ها در موبایل خود را با استفاده از فناوری بلاک چین و  سرویس ID غیر متمرکز صادر، ذخیره و ارائه کنند. این روش از جعل و دستکاری اسناد جلوگیری می کند.

اس کی تله کام ادعا می کند این اپ با مدارک پزشکی، اسناد ثبت تجاری، اسناد تامین اجتماعی و مهاجرت و بسیاری زمینه های دیگر همخوان است.

اپراتور مذکور چندی پیش نیز با چند سازمان دولتی در زمینه راه حل های مبتنی بر بلاک چین همکاری کرده است.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته