یک مرد استرالیایی اعتراف کرد که از طریق ایجاد دو صندوق رمزارزی در ایالات متحده 90 میلیون دلار از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلکراف، یک شهروند استرالیایی به اتهام فریب سرمایه گذاران به ارزش 90 میلیون دلار، با تضییع پول هایی که در صندوق های رمز ارز خود در نیویورک سرمایه گذاری کرده اند، گناه خود را پذیرفته است.

استفان هه شین بیست و چهار ساله روز پنجشنبه، 4 فوریه، در دادگاه فدرال منهتن به یک کلاهبرداری اوراق بهادار متهم شد.

به گفته دفتر دادستان ایالات متحده در منطقه جنوب نیویورک، این تقلب از سال 2017 تا 2020 اتفاق افتاد در حالی که شین صندوق را تحت عنوان «ویرجیل سیگما» اداره می کرد. در بیانیه ای، آدری اشتراوس، دادستان ایالات متحده گفت:

«استفان هه شین تقریباً تمام دارایی های صندوق ارز دیجیتال 90 میلیون دلاری را که مالک آن بود، تخلیه کرد، پول سرمایه گذاران را سرقت کرد، آنها را صرف خرید سرمایه های شخصی و ولخرجی کرد، و به سرمایه گذاران درباره عملکرد صندوق و آنچه با آنها انجام می دهد دروغ گفت.»

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

وی افزود که شین سپس تلاش کرد تا پول دیگری را که وی تحت عنوان تحت عنوان «صندوق VQR» کنترل می کرد، سرقت کند تا خواسته های بازخرید سرمایه گذاران فریب خورده در ویرجیل سیگما را برآورده کند.

بسیاری از سرمایه گذاران فریب خورده شهروندان ایالات متحده بودند و در زمان صدور حکم در بیستم ماه مه، شین می تواند به 20 سال زندان محکوم شود.

پیتر فیتژوگ، نماینده ویژه تحقیقات امنیت ملی، گفت که با تحقیق بر روی این دو صندوق سرمایه گذاری چند میلیون دلاری رمزارز مستقر در نیویورک مشخص شد که این صندوق ها از سرمایه های مشتریان برای مقاصد و خرج های شخصی استفاده می کردند.

وی افزود: «شین برای چندین سال این طرح جنایتکارانه ناپسند را ترتیب داد، با ارائه اظهارات نادرست و وعده های دروغین که سرمایه گذاران را وادار به ریختن میلیون ها دلار به شرکت های جعلی ارزهای دیجیتال می کرد، و در آخر تمام پولهای سرمایه گذاران خود را سرقت می کرد.»

ویرجیل سیگما قصد داشت از استراتژی خود برای کسب سود از فرصت های آربیتراژ در بازارهای ارزهای دیجیتال استفاده کند. این یک الگوریتم تجارت برای استفاده از اختلاف قیمت دارایی های دیجیتال مختلف، از جمله بیت کوین است، که در بیش از 40 صرافی مختلف در سراسر جهان، از جمله سه مورد مستقر در ایالات متحده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آینده دارایی های دیجیتال در بازار رمزارزها

هنگامی که شین نحوه کار ربات های تجارت آربیتراژ خود را توضیح داد، در اکتبر 2018 با وال استریت ژورنال مصاحبه کرد.

مطالب بازاریابی عمومی آن ادعا می کند که ویرجیل سیگما از آگوست 2016 تاکنون هر ماه سودآور بوده است، به استثنای مارس 2017.

 

مطالب مرتبط:

SEC سه نفر را به اتهام همکاری در کلاهبرداری ICO محکوم کرد

سرقت رمزارز در کلاهبرداری تعویض سیم کارت

هشدار ناظر مالی کرواسی درباره کلاهبرداری با یوان دیجیتال

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here