سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

هشدار مخالفین روبل دیجیتال: استقبال نمی شود

کارشناس کریپتو روس هشدار داد که بانک مرکزی روسیه قصد ایجاد دیتابیس متمرکز برای روبل دیجیتال دارد و هنوز نه مصرف‌کنندگان و نه بانک‌ها برای استفاده از این آن قانع نشده‌اند.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از کریپتونیوز، «ویکتور دوستوف» رییس «انجمن پول و حواله الکترونیکی روسیه» مدعی شد که کاربران از راهکارهای پرداخت روبل دیجیتال استقبال نخواهند کرد.

او به رغم آنکه ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه را راحت‌تر و ارزان‌تر از پلتفرم‌های موجود دانسته، تاکید کرد که تغییر نظام پولی به روبل دیجیتال برای بسیاری از مصرف‌کنندگان جذابیت نخواهد داشت.

دوستوف که ریاست «مرکز فناوری‌های دفترکل توزیع‌شده دانشگاه سن‌پطرزبورگ» را نیز بر عهده دارد، اظهار داشت که کاربرد ارزهای جایگزین ارایه شده توسط بانک‌های تجاری متعارف که با استفاده از کدهای QR و رابط کاربری بدون نیاز به تماس کار می‌کنند، بسیار آسان‌تر شده است.

به گفته دوستوف، بانک‌های تجاری احتمالا با اشتراک داده‌های خود و مشتریانشان با بانک مرکزی روسیه به شکل مستقیم مخالفت خواهند کرد و “شفافیت کامل پرداخت‌ها برای دولت با ایجاد دیتابیس متمرکز” نیز باعث نگرانی مردم عادی می‌شود.

کارشناس روس در عین حال اذعان داشت که بانک‌ها و دیگر موسسات مالی در مواجهه با قاطعیت بانک مرکزی روسیه از مقاومت در برابر روبل دیجیتال دست برداشته‌اند، اما اکنون به این فکر می‌کنند که در این چارچوب جدید، بانک‌ها چگونه و با چه خدمات جدیدی می‌توانند به بقای خود ادامه دهند؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته