یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

دولت امارات از پلتفرم وام مسکن مبتنی بر بلاک چین رونمایی کرد

دبی یکی از شهرهایی است که استقبال زیادی از فناوری‌های بلاک چین کرده‌ است. گام جدید این شهر در دولت امارات ، ایجاد پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین برای وام مسکن است.

اداره املاک دبی که بخشی از شورای اجرایی دبی در زمینه املاک و مستقلات است، مشارکتی را با بانک مشرق آغاز کرده است. این دو سازمان پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین برای وام‌های مسکن ایجاد خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری The National، این پلتفرم بلاک چین محور، محلی برای ذخیره پرونده‌های افراد متقاضی وام و تأیید صلاحیت آن‌ها خواهد بود. علاوه بر آن، هرگونه تغییر مالکیت و خرید و فروش ملک روی این پلتفرم ثبت خواهد شد.

راه‌اندازی این پلتفرم بلاک چین در دولت امارات بخشی از تلاش‌های اداره املاک دوبی برای ساده شدن خدماتش است. مدیر کل این اداره، سلطان بوتی بن مرجن در این رابطه گفته است:

«ایجاد و توسعه این سیستم جدید، بخشی از تلاش‌های متعددی است که در راستای خودکار کردن فرآیندها، کاهش تراکنش‌های کاغذی و رفع نیاز به مراجعه حضوری انجام داده‌ایم.»

اداره املاک دبی سال گذشته نیز پروژه‌ای به نام سیستم تراکنش‌های املاک و مستقلات داشت که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند و با هدف ساده‌تر شدن فرآیندها و کاهش نیاز به کاغذ ایجاد شده است. این سیستم بین مستاجرها، صاحبان املاک و شرکت‌های خدمات شهری ارتباط برقرار می‌کند.

همانطور که قبلا در گزارش‌ها آمده بود، سازمان هوشمندسازی دبی که بازوی فناوری دولت این شهر به حساب می‌آید، از پلتفرم بلاک چینی که توسط شرکت مخابراتی Du ارائه شده، حمایت کرده بود. این پلتفرم بلاک چین که به صورت یک سرویس عمل می‌کند (PBaaS) می‌تواند روی سیستم‌های میزبان خصوصی در محیط ابری مستقر شود و با اتریوم و Hyperledger Fabric همخوانی دارد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته