پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آغاز به کار صرافی غیرمتمرکز بایننس پیش از موعد مقرر

صرافی غیرمتمرکز بایننس به عنوان مکانیزمی جدید که شفافیت بیشتری دارد و به کاربرها کنترل بیشتری روی دارایی‌هایشان می‌دهد، آغاز به کار کرد.

صرافی غیرمتمرکز بایننس (DEX) که افراد زیادی مشتاق آغاز به کارش بودند، پیش از موعد مقرر، فعالیتش را شروع کرد.

بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا این خبر را روز سه‌شنبه اعلام کرد و گفت که هرچند هنوز امکان خرید و فروش وجود ندارد، کاربرها می‌توانند از همین امروز، کیف پول‌های خود را روی صرافی توزیع شده بایننس ایجاد کنند.

یکی از نماینده‌های این شرکت به CoinDesk اعلام کرده که به محض صادر شدن توکن‌ها و ثبت شدن آن‌ها روی DEX و ایجاد trading pairs، امکان خرید و فروش وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود که این اتفاق‌ها تا چند روز آینده رخ دهند.

شروع به کار صرافی

چنگ‌پنگ ژآوو، مدیر عامل بایننس در بیانیه خود اعلام کرد:

«متعقدیم که صرافی‌های توزیع شده فرصت‌های جدیدی را به وجود می‌آورند و مایه امید و شفافیت خواهند شد … در صرافی توزیع شده بایننس هیچ نوع نظارت متمرکز وجود ندارد و به این ترتیب افراد کنترل بیشتری روی دارایی‌های خود دارند.»

این خبر درست یک هفته پس از زمانی منتشر شد که این شرکت  آغاز به کار سیستم بلاک‌چین اختصاصی خود به نام Binance Chain را اعلام کرد. توکن اختصاصی این پلتفرم با همان نام BNB نیز آغاز به کار کرده و جایگزین توکن قبلی شده است که مبتنی بر توکن اتریوم ERC-20 بود. دارندگان توکن قبلی می‌توانند توکن‌های خود را تعویض کنند.

Binance Chain از همان ابتدا از کیف پول‌های مختلفی از جمله کیف پول رسمی بایننس به نام Trust Wallet و کیف پول‌های پلتفرم‌هایی مثل Coinomi، Ledger، Enjin و Exodus پشتیبانی می‌کند. این صرافی از دیگر پروژه‌های رمزارز دعوت کرده که صدور توکن‌های جدید روی Binance Chain، در این اقدام مشارکت داشته باشند.

DEX پس از دو ماه تست شروع به کار کرده و به گفته بایننس در این بازه زمانی، 8.5 میلیون تراکنش دربرنامه‌های مختلف روی آن انجام شده است.

واسط کاربری پلتفرم DEX شبیه صرافی‌های متمرکز است و در کنار آن چند قابلیت متفاوت از جمله گزینه‌ای برای ایجاد عبارت‌هایی که به سادگی به ذهن می‌آیند (24 کلمه) برای ساختن کلید خصوصی کاربر وجود دارند.

ساخت صرافی غیرمتمرکز بایننس در دیگر کشورها

صرافی رمزارز OKEx که در کشور مالت مستقر است نیز در ماه مارس اعلام کرده بود که می‌خواهد صرافی توزیع شده‌ای به نام OKDEx روی بلاک‌چین خود به نام OKChain راه‌اندازی کند. این صرافی اعلام کرده که OKChain در حال حاضر در آخرین مراحل تولید خود است و انتظار می‌رود که یک شبکه تست برای آن در ماه ژوئن راه‌اندازی شود.

در نهایت، صرافی سنگاپوری Huobi نیز اعلام کرده که به صرافی توزیع شده مستقلی تبدیل خواهد شد و به توسعه‌دهندگانی که در ایجاد پروتکل بلاک‌چین منبع بازی برای این کار کمک کنند، هزینه خوبی پرداخت خواهد کرد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته