جمعه 31 فروردین 1403

استفاده از بلاک‌چین برای اتصال خودروی هوشمند به گوشی موبایل

هیوندای موتورز قابلیتی مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد خواهد کرد تا صاحبان خودرو بتوانند از طریق موبایل خود، خودروشان را کنترل کنند.

به گزارش آژانس خبری Green Car Congress، گروه هیوندای موتورز، بزرگ‌ترین خودروساز کره جنوبی، از بلاک‌چین برای متصل کردن خودروی الکتریکی (EV) خود به تلفن هوشمند صاحب خودرو استفاده خواهد کرد.

هیوندای اعلام کرده است که با کمک این فناوری می‌توان قابلیت‌های مختلف خودرو را از طریق یک اپلیکیشن موبایل کنترل کرد.

هیوندای برای اولین بار در صنعت خودروسازی از فناوری بلاک‌چین برای پیشگیری از مشکلات امنیتی استفاده خواهد کرد تا کاربرها بتوانند با خیال راحت تنظیمات موردنظرشان را روی خودرو اعمال کنند.

قرار است پارامترهای مربوط به تنظیمات خودرو روی یک شبکه بلاک‌چین آپلود شوند و به ازای هر بار آپلود و اشتراک‌گذاری، یک بلوک جدید از داده‌ها تشکیل شود تا امکان دستکاری داده‌ها وجود نداشته باشد.

طبق این گزارش، راننده‌ها خواهند توانست ۷ دسته از ویژگی‌های خودرو از جمله حداکثر دور موتور، شتاب‌گیری و کاهش شتاب، ظرفیت بازیابی انرژی ترمز (regenerative braking)، حداکثر سرعت مجاز و میزان مصرف سوخت را کنترل کنند.

هیوندای اوایل امسال همکاری بزرگی را با شرکت IBM آغاز کرد تا بتواند مدل کسب‌وکار خود را بر اساس بلاک‌چین متحول کند. تمرکز این مشارکت روی استقرار بلاک‌چین Hyperledger Fabric با هدف ایجاد اکوسیستم مالی جدیدی برای شبکه مالی هیوندای است.  

IBM نیز به تازگی پتنتی مربوط به سیستمی جدید برای مدیریت داده‌ها و تراکنش‌های خودروهای بدون راننده ثبت کرده است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته