پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

قیمت بیت کوین تا پایان سال به 100 هزار دلار خواهد رسید؟

سایمون پیترز یکی از تحلیل‌گران شرکت eToro در مصاحبه‌ای اعلام کرده که پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین تا آخر سال جاری به مرز 100 هزار دلار برسد.

به احتمال زیاد تا دو هفته آینده شاهد خواهیم بود که قیمت بیت کوین رکورد قبلی خود که 20 هزار دلار بود را رد خواهد کرد و به گفته سایمون پیترز، تحلیل‌گر شرکت eToro، احتمال رسیدن آن به 50 یا حتی 100 هزار دلار تا انتهای سال وجود دارد. 

به گفته پیترز، آخرین باری که قیمت بیت کوین حدود 11800 دلار بود، تقریبا 2 هفته طول کشید تا به 20 هزار دلار برسد. اگر فرض کنیم که بیت کوین با همین شتاب به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهد، رسیدن قیمت بیت کوین تا پایان سال به 100 هزار دلار دور از دسترس نیست. 

او همچنین توضیح داد که علیرغم افزایش قیمت‌ها، تعداد جستجوهایی که افراد در مورد راه‌های خرید بیت کوین در گوگل انجام داده‌اند، رشد زیادی نداشته و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اکثر تقاضا برای خرید بیت کوین، متعلق به شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که قبلا پول خود را روی استیبل کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند. 

پیترز در رابطه با پایدار بودن قیمت‌ها در آینده نزدیک این نظر را دارد: 

«با افزایش تعداد افرادی که قصد فروش دارند، احتمالاً در آینده نزدیک شاهد تصحیح قیمت‌ها خواهیم بود. حتی اگر این اتفاق هم رخ دهد، روند صعودی بیت کوین تغییر نخواهد کرد و می‌توان گفت که شش ماه اول امسال، دوره بسیار خوبی برای بیت کوین بوده است. این احتمال وجود دارد که امسال شاهد قیمت 50 تا 100 هزار دلاری هم برای بیت کوین باشیم.» 

این تحلیل‌گر معروف رد ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که صعود قیمت بیت کوین باعث ریزش شدید قیمت آلت کوین‌ها شده است و برخی از آن‌ها در شرایط بسیار بدی قرار دارند. 

در چند روز گذشته در اخبار رمزارز شاهد ادامه روند افزایشی قیمت بیت کوین بودیم و این ارز دیجیتال توانست برای اولین بار پس از حدود یک سال، از مرز 12 هزار دلار عبور کند. 

داده‌های CoinMarketCap حاکی از آن است که سلطه بیت کوین بر بازار از مرز 60 درصد فراتر رفته و ارزش بازار آن به 226 میلیارد دلار سیده است. این اعداد از آوریل 2017 بی‌سابقه هستند. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (CRV)

کرو یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین ها است که از یک بازارگردان خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند. در این مطلب...

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

پکسوس استاندارد که در سپتامبر سال 2018 تاسیس شد، یک استیبل کوین با ضمانت ارز فیات است. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته