پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش محبوبیت بیت کوین در ایالات متحده

طبق پژوهشی که کوین‌بیس به تازگی انجام داده است، میزان استفاده از این ارز دیجیتال در آمریکا رو به افزایش است زیرا سرمایه‌گذاران متعددی به دنبال افزایش تنوع سبدهای سرمایه‌گذاری خود هستند و برای این کار از دارایی‌های دیجیتال بهره می‌برند، همین امر باعث افزایش محبوبیت بیت کوین در آمریکا شده است.

در پژوهش جدید کوین‌بیس که «وضعیت بازار کریپتو در ایالات متحده» نامیده شده است، این صرافی رمزارز داده‌های مختلفی که از منابع اطلاعاتی خود و سایر منابع به دست آمده‌اند را با یکدیگر تلفیق کرده تا تصویر کاملی از شرایط و محبوبیت بیت کوین در ایالات متحده به دست آورد. 

میزان جستجوی بیت کوین 

طی یک سال گذشته، تعداد آمریکایی‌هایی که عبارت «بیت کوین» را در گوگل جستجو کرده‌اند از تعداد افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد «عروسی شاهزاده انگلستان» و «نتایج انتخابات» بوده‌اند، بیشتر شده است. حتی تعداد جستجوهای «کیم کاردشیان» هم از سرچ‌های بیت کوین کمتر بوده است. همچنین، تعداد جستجوی بیت کوین در یوتیوب به بیشترین مقدار خود رسیده است. 

در حال حاضر، 58 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که در مورد بیت کوین چیزهایی به گوششان خورده است و 15 درصد از آن‌ها به احتمال خیلی زیاد حاضر هستد که بیت کوین خریداری کنند. 

سرمایه‌گذاران چند دلیل برای مشارکت در این زمینه ذکر کرده‌اند:

تمایل به تنوع بخشیدن به سبدهای سرمایه‌گذاری‌شان، باور به قدرت تحول‌آفرینی ارزی توزیع‌شده و امن و ایجاد فرصت یادگیری برای خودشان و تجربه کردن یک فناوری جدید. 

قانون‌گذاری برای بیت کوین

 افزایش تمایل و علاقه افراد مختلف به بیت کوین، باعث شده که بیش از 70 درصد ایالت‌های آمریکا برای بیت کوین قوانینی را وضع کنند. برای نمونه، ایالت وایومینگ به بانک‌های این ایالت اجازه داده است که به شرکت‌های فعال در زمینه بلاک چین، خدمات بانکی ارائه دهند. همچنین، قانون‌گذاران ایالت نیویورک به 18 شرکت مجوز استفاده از ارزهای مجازی را داده‌اند. جدیدترین این شرکت‌ها Bitstamp USA است که زیرمجموعه شرکت سوئیسی Bitstamp Ltd به حساب می‌آید. 

دلیل افزایش محبوبیت بیت کوین 

کوین‌بیس تنها شرکتی نیست که شاهد افزایش آگاهی افراد نسبت به بیت کوین بوده است. 

ساگار چادهاری (Sagar Chaudhary) یکی از تحلیل‌گران شرکت eToro نیز در مصاحبه‌ای با مجله بیت کوین (Bitcoin Magazine) گفته است:

«محبوبیت بیت کوین بدون شک رو به پیشرفت است و از سال 2017 تا به امروز شاهد تغییرات زیادی بوده‌ایم». 

متیو فین‌استون، مدیر توسعه کسب‌وکار Loopring نیز معتقد است که میزان آگاهی افراد در مورد بیت کوین از نقطه عطف عبور کرده است و بیت کوین به کلمه‌ای رایج در زندگی همه تبدیل شده است. او همچنین به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران مختلف به حضور در حوزه بیت کوین اشاره کرده و گفته: 

«طی ده سال گذشته، پایداری بیت کوین ثابت شده است و این رمزارز نشان داده که می‌تواند ابزاری برای کاهش ریسک حاصل از ناپایداری بازارهای مدرن باشد.»  

یکی از موضوع‌هایی که افراد مختلف در صنعت در مورد آن توافق دارند، این است که تقاضای شرکت‌های مختلف برای خرید بیت کوین و سایر رمزارزها افزایش پیدا کرده است. برای نمونه صرافی رمزارز Huobi میز خدمت فرابورسی خود را در ماه می راه‌اندازی کرد تا به سرمایه‌گذارهای سازمانی خدمات ارائه دهد. 

به گفته فین استون، سازمان‌ها دو استراتژی اصلی برای حضور در حوزه کریپتو دارند: مشارکت تدافعی به این صورت که هدفشان از خرید بیت کوین این است که اگر روزی این رمزارز رشد چشم‌گیری داشت از غافله عقب نباشند و مشارکت تهاجمی به این صورت که سازمان‌ها نقشی پیشرو در سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به عهده می‌گیرند و سعی می‌کنند درآمد بیشتری از این حوزه به دست آورند. 

اوایل امسال در اخبار بلاک چین و رمزارز شاهد بودیم که eToro نتایج پژوهشی که در سال 2018 انجام شده بود را منتشر کرد که نشان می‌داد افراد نسل هزاره علاقه زیادی به رمزارزها دارند و برخی از آن‌ها حتی به رمزارز بیش از سهام اعتماد دارند. 

چهل و سه درصد از افرادی که به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند و متولد نسل هزاره به حساب می‌آیند، می‌گویند که به این ارز دیجیتال اعتماد بیشتری دارند تا بازار بورس. همچنین 71 درصد از آن‌ها گفته‌اند که حاضر هستند روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند اگر توسط مؤسسه‌های سنتی ارائه شود و حتی نیمی از آن‌ها حاضرند برنامه بازنشستگی (401K) خود را بر اساس بیت کوین دریافت کنند. 

منبع : bitcoinmagazine

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته