پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آیا بیت‌کوین به دوران اوج خود بازخواهد گشت؟

با رونق گرفتن ارزش و قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷، به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاران اولیه در این بازار با امیدواری مضاعفی به فعالیت در دنیای رمزارزها ادامه خواهند داد. اما هیچ‌چیز مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت و رکود و رخوت به بازار بیت‌کوین و هم‌تایانش حمله‌ور شد.آیا می‌توان آینده این رمزارز را پیش‌بینی کرد؟ آیا امکان دارد که رمزارزها از جمله بیت‌کوین به دوران اوج و شکوفایی خود بازگردند؟ اگر پاسخ به این سؤال، منفی است، چه عواملی می‌تواند در رسیدن مجدد رمزارزها به نقطه‌ای قابل‌ تأمل، نقش داشته باشد؟

دنیای بیت‌کوین و رمزارزها متوقف خواهد شد؟

پاسخ به این پرسش، قطعا منفی است. هر ده دقیقه یا بیشتر، یک بلوک جدید در شبکه بیت‌کوین ساخته می‌شود. در این مدت زمان کوتاه، مبالغ هنگفتی از دارایی در بستر شبکه بیت‌کوین از نقطه‌ای از جهان به نقطه‌ای دیگر ارسال می‌شوند.

جالب اینجاست که برای اجرایی شدن چنین تراکنش‌های بزرگی، فقط مقدار اندکی کارمزد لازم است. پس با وجود افت ارزش رمزارزها، همچنان شاهد استخراج بیت‌کوین، شکل‌گیری معاملات بین‌المللی و فعالیت رمزارزها هستیم.

سرمایه‌گذاران با رمزارزها خداحافظی می‌کنند؟

پاسخ به این پرسش هم منفی است. همیشه زمانی که قیمت‌ها افت می‌کند، خریدارانی که مترصد چنین فرصتی بودند برای سرمایه‌گذاری‌های آتی پا پیش می‌گذارند. بدیهی است که چشم‌انتظاران سرمایه‌گذاری در دنیای بیت‌کوین‌ و یا اتریوم هم با نگاهی مشابه، بازار فعلی رمزارزها را ترک نخواهند کرد و برای آینده خود دست به خرید رمزارزها و فعالیت در این حوزه می‌زنند. چه زمانی بهتر از اکنون برای ورود به دنیایی است که احتمال رشد و رونق آن در آینده با سرعتی ایده‌آل مطرح می‌شود.

میزان اطلاعات عموم درباره رمز ارزها بیش از گذشته شده است و دیگر بازار فقط به دست متخصصانی نیست که به طور علمی و دقیق از دنیای رمزارزها سر درمی‌آورند.

حالا پای افراد عادی هم به این حوزه باز شده است و با شنیدن اخبار متعددی که درباره استفاده از بیت‌کوین برای خرید در خرده‌فروشی‌ها مطرح می‌شود، وجهه بیت‌کوین و رمزارزها میان مردم روشن‌تر و مثبت‌تر شده است. با وجود تنویر افکار عمومی درباره رمزارزها و فناوری‌های تازه‌ای مانند بلاک‌چین، در آینده می‌توان شاهد فعالیت افراد عادی هم در دنیای رمزارزها بود.

آینده بیت‌کوین تا چه حد به قوانین کشورها وابسته است؟

اگر قرار باشد که بیت‌کوین و هم‌تایانش به روزهای پر از رونق و شکوفایی دست پیدا کنند باید عواملی آنها را پشتیبانی و همراهی کند. یکی از این عوامل، دولت‌ها هستند. دولت‌ها با پذیرش قانونی رمزارزها می‌توانند به ایجاد معامله‌ای دو سر بُرد برسند.

دولت‌ها به رمزارزها مالیات اختصاص خواهند داد و آنها هم در مقابل، در اکوسیستمی سالم‌تر و قانونی‌تر به حیات‌شان ادامه خواهند داد. مثلا در کشور کانادا، معاملات بیت‌کوینی بسیاری انجام می‌شود که سهولت آنها در پناه حمایت‌های دولتی و قانونی ممکن شده است.

تبلیغات و اطلاع‌رسانی هم مسیر دیگری است که می‌تواند به شکوفایی رمزارزها کمک کند. پشتیبانی سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های مختلفی که در بستر بلاک‌چین انجام می‌شود و رمزارزها در آنها دخیلند هم عامل دیگری است که باعث رشد سرمایه‌گذاری در رمزارزها خواهد شد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته