پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاک چین به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسید

شرکت Outlier Ventures که یک شرکت سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه بلاک‌چین است، به‌تازگی گزارشی در مورد روندهای سرمایه‌گذاری در این حوزه منتشر کرده و در آن توضیح داده که سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های بلاک‌چین، نسبت به سال گذشته، پویایی خود را ازدست‌داده است و سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی پروژه‌های بلاک چین در سال به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. طبق گزارش جدیدی که شرکت Outlier Ventures منتشر کرده است، استارتاپ‌های فعال در حوزه بلاک‌چین، در نیمه اول 2019 توانسته‌اند 822 میلیون دلار سرمایه جذب کنند که این مبلغ مربوط به 279 سرمایه‌گذاری متفاوت است.

طبق بررسی‌های این شرکت، 159 مورد از این سرمایه‌گذاری‌ها، روی پروژه‌هایی بوده‌اند که راند اول خود را جذب می‌کرده‌اند و بنابراین می‌توان گفت که شرکت‌های فعال در حوزه بلاک‌چین از مرحله اثبات مفهوم گذر کرده‌اند و شروع به ایجاد پروژه‌های منبع باز کامل کرده‌اند.

شرکت Outlier Ventures برای اثبات این ادعا، در گزارش خود به اقدامات شرکت‌هایی مثل جی پی مورگان و ارنست‌اند یانگ (EY) اشاره‌کرده است که کدهای مربوط به پروژه‌های خود روی بلاک‌چین اتریوم را به‌صورت منبع باز در اختیار همه قرار داده‌اند.

در همین حین، لورنس لاندی برایان (Lawrence Lundy-Bryan)، مدیر واحد پژوهش Outlier Ventures اعلام کرد که میزان پویایی سرمایه‌گذاران در این حوزه رو به کاهش است و تعداد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ روی پروژه‌های بلاک‌چین، نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است.

قبلاً در اخبار بلاک‌چین و رمزارز داشتیم که میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در صنعت بلاک‌چین و کریپتو، در نه ماه اول سال 2018، افزایش سه برابری داشت و شاهد 3.9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این صنعت بودیم و این یعنی اینکه اگر بخواهیم به اعداد سال 2018 برسیم، باید در سه ماه آینده، سه میلیارد سرمایه‌گذاری روی حوزه بلاک‌چین انجام بگیرد.

با این وجود، صرافی‌های رمزارز توانسته‌اند در سال 2019 نیز به روند جذب سرمایه خود ادامه دهند. برای نمونه، صرافی Bithumb در کره جنوبی، توانسته 200 میلیون دلار در شش ماه اول سال 2019 جذب کند.

نکته دیگر که حائز اهمیت، این است که محبوبیت عرضه اولیه صرافی (IEO) افزایش پیداکرده و سرمایه‌گذاری مستقیم روی پروتکل‌های مختلف در ازای دریافت توکن نیز، به روند رو به رشدی تبدیل‌شده است.

شرکت Outlier Ventures که در سال 2013 افتتاح‌شده است، ادعا می‌کند اولین شرکت سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه بلاک‌چین در اروپاست. این شرکت حدود یک ماه پیش، پروژه‌ای به نام Convergence Alliance را کلید زد و سعی کرد شبکه‌ای از شرکت‌های بزرگ، استارتاپ‌ها، سازمان‌های دولتی و نهادهای نظارتی را در کنار هم جمع کند تا بتوانند استانداردهای حوزه بلاک‌چین را در اروپا ارتقا دهند. شرکت‌هایی مثل SAP، Deutsche Telekom و Jaguar از اعضای این اتحاد هستند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته