شنبه 1 اردیبهشت 1403

فناوري بلاكچين، چه تاثيري بر اقتصاد نیجریه خواهد گذاشت؟

کاشیفو اینوا، رئیس کل آژانس توسعه فناوری اطلاعات نیجریه در تازه ترین مصاحبه خود اعلام کرده است این کشور امیدوار است تکنولوژی بلاک چین تا سال 2030 بیش از 10 میلیارد دلار ارزش افزوده به اقتصاد نیجریه اضافه کند.

فناوری دفتر کل توزیع شده، فرایند توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور نیجریه را تسهیل خواهد کرد

اینوا که در اجلاس سهامداران ارشد نیجریه سخنرانی می کرد چارچوب اجرایی نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در این کشور را تبیین کرد. پیش نویس طرح نهادینه سازی تکنولوژی بلاک چین در کشور نیجریه به صراحت اعلام می کند که فناوری دفتر کل توزیع شده، فرایند توسعه اقتصاد دیجیتال در این کشور را تسهیل خواهد کرد.

اینوا در ادامه صحبت های خود به جمعیت جوان کشور نیجریه اشاره کرد و گفت مقامات ارشد سیاسی این کشور می توانند با استفاده بهینه از نوآوری های جدید به ویژه بلاک چین و تکنولوژی دفتر کل توزیع شده، نه تنها از ظرفیت های گسترده نسل جوان در راستای بهبود شرایط اقتصادی استفاده کنند، بلکه ارزش افزوده کلانی را نیز به سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور اضافه کنند.

تکنولوژی بلاک چین تا سال 2030 بیش از 1.76 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه خواهد کرد

اینوا اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین نقش بسزایی در تولید، ردگیری و ارائه محصولات تجاری در این کشور ایفا خواهد کرد. پیش از این در گزارش های پژوهشی اعلام شده بود که تکنولوژی بلاک چین از طریق کاربردهای مختلف در صنایع تجاری این ظرفیت را دارد که تا سال 2030 بیش از 1.76 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان اضافه کند. این عدد 1.4 درصد میزان کل تولید ناخالص داخلی جهان را در سال 2030 تشکیل خواهد داد.

رئیس کل آژانس توسعه فناوری اطلاعات نیجریه اعتقاد دارد این کشور می تواند از امکانات و ظرفیت های گسترده تکنولوژی بلاک چین در زمینه هایی نظیر خدمات شهری، شوراهای حل اختلاف، سازمان های احراز هویت و سیستم های پرداخت مالی استفاده بهینه کند.

نیجریه پیشرو و پیشگام کشورهای آفریقایی در زمینه توسعه فناوری بلاک چین و صنعت رمزارزها محسوب می شود

کشور نیجریه یکی از پیشگامان توسعه صنعت رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین در قاره آفریقا محسوب می شود. در ماه سپتامبر سال جاری سازمان بورس و اوراق بهادار نیجریه در گزارش جامع خود اعلام کرد ارزهای دیجیتال در ذیل چتر قانونی و قضایی این سازمان قرار خواهند گرفت.

اهداء رمزارز به پویش های مبارزه علیه خشونت پلیس در نیجریه

اخیراً نیجریه شاهد تظاهرات گسترده علیه خشونت پلیس این کشور بوده است. بسیاری از شهروندان نیجریه و به ویژه طرفداران حقوق زنان از طریق تظاهرات خیابانی خواستار پایان دادن به گروگانگیری، باج خواهی و آزار و اذیت پلیس این کشور شده اند. شهروندان نیجریه از طریق ایجاد پویش های جمع آوری کمک های اهدایی به معترضان خشونت پلیس در این کشور، اقدام به اهداء رمزارز به گروهی از فعالان حقوق زنان کردند که به سهم خود عمل قابل توجهی محسوب می شود.

منبع: کوین تلگراف.

برای مطالعه دیگر اخبار بلاک چین کلیک کنید

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته