سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

۱۰ ایده بلاک چینی که می‌توانند دنیا را تغییر دهند

فناوری بلاک چین نشان داده که اختراع مهمی است. این فناوری از حدود یک دهه پیش تا کنون باعث ظهور چند نوآوری از جمله اینترنت اشیا و قراردادهای هوشمند شده که اثری ماندگار بر انسان خواهند داشت. در این مطلب نگاهی اجمالی به ۱۰ ایده بلاک چینی بسیار جذاب داریم که می‌توانند دنیا را تغییر دهند. پروژه‌هایی که از محیط زیست تا کاریابی و از شبکه‌های اجتماعی تا ثبت ماه را دربرمی‌گیرند!

از حدود یک دهه پیش که فناوری بلاک چین عرضه شد، نشان داد که اختراع مهمی است. بلاک چین از آن زمان باعث ظهور چند اختراع شده که اثری ماندگار بر انسان خواهند داشت. اینترنت اشیا و قراردادهای هوشمند مثال‌های درخور توجهی در این زمینه هستند.

با این حال شماری از پروژه‌های بلاک چین با برخی از حوزه‌های دیگر سر و کار دارند که هنوز اثر این فناوری شگفت‌انگیز را درک نکرده‌اند. در این مطلب ۱۰ ایده بلاک چینی بسیار جذاب را بررسی می‌کنیم که جهان باید چشم انتظارشان باشد.

وقتی از اندرو ادکاک (Andrew Adcock)، مدیر عامل Crowd for Angels پرسیدیم آیا حوزه‌ای وجود دارد که هنوز از بلاک چین استفاده نکرده باشد یا هنوز به‌طور کامل از قابلیت‌های بلاک چین بهره‌برداری نکرده باشد، پاسخ داد:

«در مورد کشف قابلیت‌های بلاک چین هنوز در ابتدای راهیم و در حال حاضر بسیاری از راه‌حل‌ها روی زنجیره تامین متمرکز هستند، دهه آینده برای توسعه‌دهندگان هیجان‌انگیز خواهد بود. معتقدم در مدیریت سهام شاهد پیشرفت‌های بزرگی نبوده‌ایم و بلاک چین می‌تواند این حوزه را متحول کند.»

در زیر نگاهی اجمالی داریم به بعضی از پروژه‌هایی که احتمالا برای شما جذاب خواهند بود:

۱) پروژه کربن صفر

تغییر اقلیم سال‌هاست که به موضوعی خبرساز تبدیل شده است. نگرانی‌های شدیدی نسبت به عوارض جانبی احتمالی تغییرات کنترل‌نشده در اقلیم وجود دارد. به لطف پروژه کربن صفر، جهان می‌تواند تا حدی نفس راحتی بکشد. این پروژه می‌خواهد از قدرت بلاک چین برای رفع این مشکل استفاده کند. مصرف‌کننده‌ها از طریق بازار کربن صفر این پروژه می‌توانند انرژی مورد نیاز خود را از بین سوخت‌های هسته‌ای، تجدیدپذیر و فسیلی تامین کنند. اعتبار کربن بین‌المللی انتشار کربن این منابع انرژی را موازنه می‌کند.

پروژه کربن صفر با بلاک چینش توکنی به نام ZeroCarbon ایجاد کرده است. حامیان پلتفرم کربن صفر می‌توانند در ازای کمک به مقابله با تغییر اقلیم در سطح جهان، به‌عنوان پاداش این توکن را به‌دست آورند. تصور می‌شود که این پاداش برای مصرف‌کننده‌های انرژی مشوقی خواهد بود که بیشتر از منابع انرژی پاک استفاده کنند، این اتفاق نیز منجر به کاهش انتشار انرژی در جهان می‌شود. درک مایرز، بنیان‌گذار این پروژه در دفاع از این مطلب در یکی از مقاله‌هایش نوشته است:

«توکن‌های ZeroCarbon ارزش واقعی دارند چرا که تامین‌کننده‌های انرژی به‌منظور پرداخت هزینه تراکنش‌های مورد نیاز برای مشارکت در بازار کربن صفر باید آن‌ها را به‌دست بیاورند. در بریتانیا ۳۲ تامین‌کننده انرژی در حال رقابت در بازار کربن صفر هستند. این تامین‌کننده‌ها همچنین برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در زمینه خرید توکن‌های ZeroCarbon رقابت می‌کنند. با افزایش اعضای جامعه ما تقاضا برای توکن‌های ZeroCarbon هم افزایش می‌یابد.»

۲) Cinemadrom

Cinemadrom پلتفرمی است که به‌منظور تغییر رویکرد به فیلم‌سازی در جهان طراحی شده است. این پلتفرم پروژه‌هایش را با عنوان «شبکه بلاک چین بین‌المللی فیلم‌سازان مستقل» مطرح می‌کند. هدف اصلی Cinemadrom استفاده از بلاک چین برای تامین مالی، تولید و توزیع پروژه‌های فیلمسازی است.

این پروژه ۲ حوزه کاربرد دارد:

صنعت کریپتو:

این پلتفرم از سرمایه‌گذاری، رمزارز، بیمه، استخراج و کیف پول چند ارزی پشتیبانی می‌کند.

صنعت سینما:

این پلتفرم برای بازار فیلم، استودیوهای فیلمسازی، توزیع، فیلم‌های آنلاین، دفاتر فیلم و شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل است.

این شرکت در صفحه رسمی توئیتر @Cinemadrom به فالوئرهایش اطلاع می دهد:

«هدف اصلی ما ایجاد سیستم جدید توسعه‌یافته و مستقلی در صنعت فیلم‌سازی جهان است که در آن همه فیلم‌ها بازگشت سرمایه خواهند داشت و هر ثانیه فیلم برای سازندگان و سرمایه گذارانش سود به ارمغان می‌آورد.»

این پلتفرم تامین مالی همه پروژه‌های فیلم فیلم‌سازان را امکان‌پذیر می‌کند. در نتیجه افراد می‌توانند بدون نگرانی از تامین مالی تولید را شروع کنند و بعد از تولید نیز می‌توانند از طریق پلتفرم فیلم‌شان را برای توزیع بفرستند. این فرایند فیلم‌ها را به‌شکل مطلوبی در معرض دید قرار می‌دهد که در نهایت منجر به فروش بهتر آن‌ها می‌شود. این پلتفرم همچنین به شرکت‌های توزیع و سینماها این امکان را می‌دهد که کارمزد توزیع‌شان را افزایش دهند. فیلمسازان همچنین می‌توانند فیلم‌ها را به بازارهای بین‌المللی عرضه کنند که می‌تواند سودآوری را افزایش دهد.

سرمایه‌گذاران صنعت فیلم می‌توانند پورتفولیویی از پروژه‌های مختلف‌شان ایجاد کنند. این کار باعث کاهش ریسک و بازگشت سرمایه بهینه می‌شود. به تبلیغ‌کننده‌ها هم این فرصت داده می‌شود که مخاطبان را بر مبنای عوامل اجتماعی، جغرافیایی، اقتصادی، مذهبی یا طرز فکر هدف قرار دهند. همچنین می‌توانند جامعه‌ای از تماشاگران وفادار ایجاد کنند و تبلیغات‌شان را به بازارهای جدید عرضه کنند.

۳) CCUniverse

CCUniverse پروژه بلاک چین دیگری است که می‌تواند در آینده تاثیر عمیقی بر انسان بگذارد. توسعه‌دهندگان این پروژه روی کرایه خودروهای برقی، خودپردازها و نمونه‌های اولیه‌ای از خانه‌های نوآور و کوچک متمرکز هستند. این شرکت می‌گوید:

«از ایده‌های حیرت‌انگیز مربوط به توسعه فناوری، حل مشکلات کلیدی مرتبط با انرژی یا راه‌حل‌های علمی وابسته به بهبود زندگی انسان الهام می‌گیریم.»

CCUniverse چشم‌اندازی ۳ مرحله‌ای دارد. این شرکت در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ روی برنامه‌های مربوط به خودروهای برقی و خودپردازها تمرکز می‌کند. پروژه بعدی آن‌ها نمونه اولیه خانه‌هاست که برای سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. این شرکت همچنین از سال ۲۰۲۱ در برنامه‌نویسی تصویری سرمایه‌گذاری می‌کند.

کرایه خودروهای برقی بدین پلتفرمی را به دوستداران خودرو ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توانند با CCUniverse خودروی برقی کرایه کنند. این شرکت همچنین امیدوار است با کمک فناوری تراکنش‌های خرید و فروش را ساده کند. از همه تراکنش‌ها کارمزد حداقلی ۱ درصد دریافت خواهد شد. توسعه‌دهندگان امیدوارند به برطرف کردن کمبود منابع و فرایندهای پیاده‌سازی ضعیفی کمک کنند که افراد را از فرصت بهره‌‌برداری از ایده‌های مفید و دارای پتانسیل آسان‌تر کردن زندگی انسان محروم می‌کنند.

۴) Uhive

Uhive قصد دارد شبکه‌های اجتماعی را بهبود بخشد. هدف این شرکت ایجاد ایده‌ای مثبت و بدیع با پتانسیل آغاز جنبشی اجتماعی است. این پروژه بلاک چین به کاربران امکان برقراری ارتباط با دوستان و خانواده‌شان را می‌دهد. همچنین پلتفرمی را در اختیارشان می‌گذارد که می‌توانند علاقه‌مندی‌هایشان را پیدا کنند و به‌طور کامل در آن‌ها غرق شوند. قابلیت جهان خاکستری این پلتفرم به همه این امکان را می‌دهد که هویتی جدید را انتخاب کنند تا حریم خصوصی بیشتری داشته باشند و در مکانی تعامل کنند که این پلتفرم «اتاق‌های چت وب عمیق» می‌نامد.

افراد در ازای انجام فعالیت‌های روزمره در این پلتفرم پاداش دریافت می‌کنند. این پلتفرم هر هفته بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمد تبلیغاتی‌اش را از طریق توکن Uhive با کاربران تقسیم می‌کند، افراد این فرصت را دارند که توکن به‌دست آورند تا در آینده استفاده کنند.

توکن کاربری Uhive مبتنی بر فناوری اتریوم و توکن ERC-20 است. این توکن را می‌توان از طریق تراکنش بیت کوین، اپ استور iOS، فروشگاه Google Play، تراکنشی روی اتریوم یا پی‌پل خرید. افراد همچنین می‌توانند این توکن را با ارزهای فیات مثل یورو، دلار آمریکا و پوند بریتانیا خریداری کنند.

۵) BitJob

BitJob پروژه بلاک چین مفید دیگری است که می‌تواند آینده اشتغال را به‌ویژه برای دانشجویان دگرگون کند. توسعه‌دهندگان پروژه امیدوارند از طریق قدرت بلاک چین به این هدف دست یابند. تیم BitJob می‌گوید:

«با استفاده از بلاک چین ۵۰۰ میلیون دانشجو را به رهبران صنعت جهانی وصل می‌کنیم تا کانال‌های درآمدی جدید، شغل‌های جدید و فرصت‌های کسب‌وکار جدید خلق کنیم.»

وقتی شکاف بین کارفرمایان و دانشجویان پر شود، دانشجویان شایسته راحت‌تر می‌توانند بدون گذشتن از سختی‌های بازار کار به شغل ایده‌آل‌شان برسند. BitJob روی شبکه اتریوم ایجاد شده است. بلاک چین به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد اپلیکیشنی را داده که به حل برخی از مشکلات مرتبط با اشتغال مثل احراز هویت و مانند آن کمک می‌کند. این پروژه مزیت‌های سایت‌های فریلنسینگ و کارهای خرد را با بلاک چین اتریوم ترکیب می‌کند. BitJob اولین پروژه بلاک چین هیبرید است که بین دانشجویان و کارفرمایان ارتباط همتابه‌همتا برقرار می‌کند.

BitJob که به‌طور خاص برای دانشجویانی طراحی شده که به‌دنبال فرصت‌های شغلی هستند، با بهره‌گیری از قدرت بلاک چین به کاربران کمک می‌کند کاری پیدا کنند که حقوقش در سطح خدمات و مهارت‌های آن‌هاست. این ساختار همچنین از جایزه، مشوق و کسب پاداش با دعوت دیگران پشتیبانی می‌کند.

دانشجویان می‌توانند با استفاده از این پلتفرم شغلی پیدا کنند که داشتن منبع درآمد باثبات در وقت آزاد را برای آن‌ها امکان‌پذیر می‌کند. در نتیجه به‌تدریج می‌توانند پروفایل شغلی تحسین‌برانگیزی ایجاد و تجربه مورد نیاز برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

۶) GOeureka

هر جای دنیا که باشید و نیاز به مکان اقامت داشته باشید، فناوری بلاک چین می‌تواند به شما کمک کند، هتلی را پیدا کنید که با نیازهای ویژه شما بیشترین تناسب را دارد. GOeureka مدعی است در نقاط مختلف دنیا تقریبا ۴۰۰ هزار هتل در دسترس دارد.

این وب‌سایت نقش تجمیع‌کننده‌های مرسوم هتل را ایفا می‌کند که در آن فرد باید مکان، تاریخ ورود و خروج و تعداد افراد را وارد کند. با این حال GOeureka برخلاف دیگر سایت‌های رزرو هتل قصد دارد با استفاده از بلاک چین شفافیت را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد تا تجربه اقامت افراد را بهبود بخشد. در این راستا GOeureka به حل مسئله هزینه‌های پنهان اضافه در صنعت رزرو هتل کمک می‌کند. ماراج رای (Maraj Rai)، مدیر عامل GOeureka در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«در واقع پلتفرم رزرو هتلی ایجاد کرده‌ایم که از قدرت فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. می‌خواهیم پلتفرم شفاف‌تر یا در واقع بازاری ایجاد کنیم که هتل‌ها به آن وصل می‌شوند و کاربران مستقیم و بدون هیچ کمیسیونی اتاق رزرو می‌کنند.»

۷) CogniPet

CogniPet از فناوری بلاک چین برای کمک به دوستداران حیوانات خانگی استفاده می‌کند. این پروژه بلاک چین از قدرت هوش مصنوعی برای برقراری ارتباطی عمیق بین حیوانات و انسان‌ها استفاده می‌کند. فناوری بلاک چین و قابلیت تشخیص تصویر هوش مصنوعی ترکیب شده‌اند تا شناسایی حیوانات خانگی و همچنین برقراری ارتباط با آن‌ها را برای انسان‌ها آسان‌تر کنند. با این فناوری می‌توان حیوانات خانگی را ردیابی کرد.

CogniPet در حال توسعه اپلیکیشنی است که کاربرانش را قادر می‌سازد، تصاویر حیوانات را به‌صورت جذاب در کنار هم بچینند. علاوه بر این کاربران می‌توانند تایم‌لاین تعاملی حیوان خانگی را با اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند. پرورش‌دهنده‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به یک حیوان را با هم مقایسه کنند و تصاویر و داده‌های دیگر را در بلاک چینی ذخیره کنند. این داده‌ها شامل اطلاعات مکانی و برچسب زمانی است که با رمزنگاری امن شده است.

این داده‌ها گواهینامه‌ای دیجیتال ایجاد می‌کنند که جایگزینی عالی برای اسناد کاغذی است. وقتی Cointelegraph از وینچنزو ونتو (Vincenco Vento)، مدیر عامل و بنیان‌گذار CogniPet پرسید چه چیزی الهام‌بخش آن‌ها بوده، او گفت:

«بازار حیوانات خانگی آن‌چنان بزرگ و غیرمرتبط است که حتی برای سازمان‌های تبهکار هم سودآور شده است. تقریبا ۸۰ درصد از تبلیغات آنلاین مشکوک هستند و حیواناتی را تبلیغ می‌کنند که غیرقانونی وارد شده‌اند، اغلب بیمار هستند و بدرفتاری را تحمل کرده‌اند. پرورش‌دهنده‌های حرفه‌ای باید با بازار سیاه و پرورش‌دهنده‌های غیرقابل اعتمادی رقابت کنند که حیوانات‌شان را مایه‌کوبی نمی‌کنند و حیوانات سالم، کاملا بررسی‌شده و تاییدشده نمی‌فروشند.»

این فناوری همچنین احتمال پیدا شدن حیوانات خانگی گمشده را افزایش می‌دهد. وقتی تصاویر حیوان گمشده‌ای به این سیستم داده شود، در پایگاه داده‌اش آن حیوان را جست‌وجو می‌کند. توسعه‌دهندگان این پروژه معتقدند که وقتی این فناوری در سطح جهان پذیرفته شود، تحقیق در مورد سرقت حیوانات خانگی آسان‌تر می‌شود.

با CogniPet انتقال مالکیت نیز راحت‌تر می‌شود. پرورش‌دهنده‌ها می‌توانند با استفاده از بلاک چین اثبات کنند که مالک حیوانات‌شان هستند. پس از انجام فروش می‌توانند کارت شناسایی مبتنی بر تایم‌لاین را به‌عنوان اثبات مالکیت ارائه و به خریدار منتقل کنند. این تایم‌لاین نقش گواهی مالکیت را ایفا می‌کند.

۸) Odem

پروژه Odem بر آموزش و کسب مهارت متمرکز است. هدف این پروژه مهار رشد نرخ بیکاری در دنیاست. کارمندان بالقوه می‌توانند مهارت‌های ارزشمندی بیاموزند تا فرصت‌های شغلی بیشتری به‌دست آورند. در این پروژه کاربران به آموزش و اشتغال ارزان‌تر، اثبات‌پذیرتر و دست‌یافتنی‌تر دسترسی دارند.

امنیت سایبری، حمل‌ونقل خودران و فناوری بلاک چین از جمله مهارت‌هایی هستند که بیشتر متقاضی دارند. پس از تکمیل دوره آموزشی، گواهینامه‌ها را می‌توان با کارفرمایان به اشتراک گذاشت. پلتفرم Odem سیستم ذخیره‌سازی فایل غیرمتمرکزی ارائه می‌کند که دسترسی به بلاک چین اتریوم را برای نگهداری امن سوابق دانشگاهی فراهم می‌کند. این فناوری اعتبارسنجی شایستگی را برای کارفرمایان آسان می‌کند. ریچارد ماگول (Richard Maaghul)، مدیر عامل Odem در مطلب بلاگی نوشته است:

«ما در Odem متعهدیم که با استفاده از بلاک چین، آموزش را بیش‌ازپیش ارزان، دست‌یافتنی، قابل انتقال و اثبات‌پذیر کنیم.»

Odem قابلیت راهنمای مهارتی دارد که می‌توان از آن برای ساخت پروفایل شغلی استفاده کرد تا کارفرمایان هنگام استخدام بررسی کنند. این پلتفرم همچنین با کارفرمایانی که علاقه‌مند به استخدام استعدادهای تازه‌کار و بسیار ماهر هستند، همکاری تنگاتنگی دارد.

۹) VibeHub

VibeHub «اولین بازار و کانون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده روی بلاک چین است.» این پروژه قدرت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را افزایش می‌دهد تا از طریق تصاویر شبیه‌سازی‌شده تجربه منحصربه‌فردی را برای کاربران فراهم کند. از طریق این سیستم افراد می‌توانند به تماشای فیلم بروند، با دوستان‌شان بازی کنند و هر کار دیگری را انجام دهند که دوست دارند. همچنین می‌توانند از اجرای چهره‌های مشهور، هنرمندان و دیگران لذت ببرند. این اجراها آن‌قدر واقعی به‌نظر می‌رسند که فرد احساس می‌کند حین اجرای این افراد همان جا حضور دارد.

VibeHub برای ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد به افراد هنگام تماشای تصاویر ضبط‌شده از آواتارهای سه‌بعدی همراه با دیگر فناوری‌ها مثل چت ویدئویی و صوتی استفاده می‌کند. تصاویر واقعیت مجازی و افزوده را می‌توانید در دستگاه‌های مختلف تماشا کنید. VibeHub از Daydream (محصول گوگل)، HTC Vive، Samsung Gear و Oculus Rift پشتیبانی می‌کند. حتی اگر هدستی نداشته باشید که از واقعیت مجازی یا افزوده پشتیبانی کند، این پلتفرم روی مرورگرهای مدرنی که در دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ در دسترس هستند، از WebGL/WebVR پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از اعتبار وایب در بازی‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های موجود در این پلتفرم شرکت کنند.

۱۰) Diana

Diana پلتفرم باز و عمومی ثبت ماه است. درست خواندید، منظور همان ماهی است که به‌دور زمین می‌چرخد. هدف این طرح برابری در زمینه مالکیت ماه است. در مقاله سفید این پروژه از پیمان فضای بیرونی سازمان ملل نقل شده است:

«کشورها نمی‌توانند با ادعای حاکمیت، از طریق استفاده یا تصرف یا با هر وسیله دیگری، فضا شامل ماه و دیگر صورت‌های فلکی را تصاحب کنند.»

اگرچه این مسئله درست است، کشورهای پیشرفته در زمینه اکتشاف فضا در پی استفاده از ماه به‌عنوان پایگاه معدن‌کاوی و سفر فضایی هستند. این مسئله کشورهای در حال توسعه را در وضعیت نابرابری قرار می‌دهد چرا که منابع مورد نیاز برای رقابت در زمینه مالکیت ماه را ندارند. هدف پروژه Diana حل این مسئله از طریق ثبت مشارکت‌کننده‌ها روی بلاک چین به‌منظور ایجاد بنیادی برای تصاحب برابر ماه است.

مشارکت در پروژه ثبت ماه دستیابی به ۳ ارزش کلیدی را تسهیل می‌کند. این ارزش‌ها، ارزش فنی، اجتماعی و اقتصادی ماه است. این پروژه مدعی است که سرمایه‌گذاری در Diana به جلوگیری از مالکیت خصوصی ماه کمک می‌کند. این پلتفرم قصد دارد سطح ماه را به ۳.۸ میلیارد قطعه تقسیم کند.

ثبت ماه روی دو توکن استاندارد ERC-20 اجرا می‌شود. این توکن‌ها DIA و MOND نام دارند. کارکرد توکن‌های DIA اثبات ثبت قطعه‌ای زمین روی سطح ماه است. در مقابل توکن‌های MOND به‌عنوان ابزار تراکنش عمل می‌کنند و پشتوانه ۱ به ۱ دلار آمریکا را دارند.

پروژه‌های جاه‌طلبانه

از لحاظ نظری این پروژه‌های بلاک چین آینده پتانسیل تغییر دنیا را دارند. با این حال موفقیت یا شکست این پروژه‌ها به گام‌هایی بستگی دارد که در درازمدت برمی‌دارند.

برای مثال در حال حاضر چند پروژه مشابه مبتنی بر بلاک چین در زمینه حیوانات خانگی وجود دارد. ادکاک در این مورد نیز می‌گوید:

«در همه بازارهای اشباع شاهد پروژه‌های ناموفق و همچنین ادغام‌ها و اکتساب‌ها هستیم. این اتفاق‌ها حاکی از توسعه و رشد بازار است.»

ادکاک در ادامه به آن‌هایی که می‌خواهند استارتاپی مبتنی بر بلاک چین راه‌اندازی کنند، چند پیشنهاد ارائه کرد:

«بسیاری از این افراد در شیوه‌های مرسوم کسب‌وکار یا به قول من موسفیدی تجربه ندارند. اگرچه می‌توانند سرمایه جذب کنند، باید عملیات‌شان را ناب نگه دارند، بازار مورد نظرشان را مشخص کنند و محصولاتی تولید کنند که آن بازار می‌خواهد. بلاک چین فناوری بسیار جامعه محوری است، باید با همتایان و متخصص‌های هم‌ردیف‌تان در اکوسیستم ملاقات و گفت‌وگو کنید. نمی‌توانید در خانه بمانید و فقط پشت صفحه نمایش کد بنویسید.»

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته