جمعه 10 فروردین 1403

استارتاپ بلاک چین Bitfury واحد هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کند

استارتاپ بلاک چین Bitfury واحد هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است. مدیر عامل Bitfury گفته که انگیزه این شرکت برای ورود به حوزه هوش مصنوعی نیاز به تحلیل حجم زیاد داده‌ها و استخراج اطلاعات از آن‌هاست. در عین حال برخی از متخصصان معتقدند کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های بلاک چین خطری بالقوه برای تعویض‌پذیری بیت کوین است.

خبرگزاری رویترز سیزدهم آگوست گزارش داد که استارتاپ بلاک چین Bitfury واحد هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است.

«داده نفت جدید است»

بر طبق گزارش‌ها والری واویلوف (Valery Vavilov)، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار Bitfury گفته که انگیزه این شرکت برای ورود به حوزه هوش مصنوعی نیاز به تحلیل حجم زیاد داده‌ها و استخراج اطلاعات از آن‌هاست. او همچنین گفته که داده در حال تبدیل شدن به نفت جدید است و در ضمن اعلام کرده است:

«ما داده‌های بسیار زیادی جمع‌آوری کرده‌ایم اما از این حجم فقط ۲ درصد تحلیل شده‌اند، ۹۸ درصد دیگر فعلا بی‌استفاده و تحلیل‌نشده مانده‌اند.»

واویلوف همچنین توضیح داده که واحد هوش مصنوعی این شرکت هنوز در حال پژوهش در مورد کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی است. با این حال وعده داده که Bitfury سال آینده اطلاعات بیشتری از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت خواهد داشت.

هوش مصنوعی؛ خطری بالقوه برای رمزارزها

فابریتزیو دل مافیو (Fabrizio Del Maffeo)، معاون و مدیر کل سابق شرکت تولیدکننده سخت‌افزار AAEON Technology Europe برای مدیریت واحد هوش مصنوعی Bitfury انتخاب شده است.

در عین حال اریک وال، مهندس نرم‌افزار و معامله‌گر رمزارز مستقر در استکهلم در توئیتر در مورد این اتفاق نظر داد و گفت که کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های بلاک چین خطری برای تعویض‌پذیری بیت کوین است.

«هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بدون شک آموزش خواهند دید تا کاربران را شناسایی کنند و سکه‌هایی را نشانه‌گذاری کنند که با تکنیک‌های بهبود حریم خصوصی استفاده شده‌اند. اگر به تعویض‌پذیری بیت کوین اهمیت می‌دهیم، استفاده از تکنیک‌های بهبود حریم خصوصی باید به‌سرعت به رویکرد استاندارد در مورد کیف‌های پول تبدیل شود.»

به نقل از Crunchbase، شرکت Bitfury تا کنون ۱۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. رویترز هم ادعا می‌کند که این شرکت یکی از معدود شرکت‌های بلاک چینی است که حداقل ۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌شوند.

همان‌طور که Cointelegraph به‌تازگی در مطلبی اختصاص تشریح کرد، تلفیق بلاک چین و هوش مصنوعی پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و در حال حاضر می‌بینیم که این فناوری‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته