جمعه 31 فروردین 1403

شرکت کارفور با به کار گیری سیستم بلاک چین افزایش فروش داشت

شرکت کارفور که یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های مواد غذایی در دنیاست توانسته با پیاده‌سازی یک پلتفرم بلاک چین برای ردیابی محصولات کشاورزی و دامی و ارائه اطلاعات جامع به مشتری‌ها، فروش خود را بیشتر کند.

شرکت کارفور می‌گوید افزایشی که به تازگی در میزان فروشش به وجود آمده، به دلیل استفاده از فناوری ردیابی مبتنی بر بلاک چین است.

امانوئل دلرم، مدیر پروژه بلاک چین این خرده‌فروشی، به رویترز گفت استفاده از فناوری دفتر کل بلاک چین برای ردیابی گوشت، شیر و میوه از مزرعه تا سوپرمارکت، فروش این محصولات را افزایش داده است.

به گفته دلرم، این روش ردیابی در چین بسیار موفق عمل کرده است زیرا خریدارها به اسکن کردن کیو آر کدها عادت دارند. این پروژه در ایتالیا و فرانسه نیز محبوبیت زیادی به دست آورده. گفته می‌شود که افراد در این کشورها حاضر هستند زمان زیادی برای مطالعه دقیق اطلاعات هر کالا صرف کنند.

بلاک چین این شرکت (که مبتنی بر بلاک چین IBM است) به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد که با اسکن کردن یک کیو آر کد روی موبایل خود، اطلاعات مختلفی در مورد محصولات گیاهی و دامی به دست آورند مثل تاریخ برداشت محصول، مکان و صاحب مزرعه، تاریخ بسته‌بندی، مدت زمان انتقال و توصیه‌هایی برای آماده کردن محصول.

دلرم در این رابطه گفت:

«به خاطر استفاده از بلاک چین، فروش میوه دارابی (نوعی مرکبات) نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و گوشت مرغ نیز در حالتی که برچسب بلاک چین روی آن وجود داشته باشد، بیشتر فروش می‌رود.»

شرکت کارفور پروژه بلاک چین خود را در ابتدا برای 20 محصول آغاز کرد از جمله مرغ، تخم مرغ، شیر، پرتقال، گوشت و پنیر. این خرده فروش اکنون قصد دارد بیش از 100 محصول دیگر را به این سیستم اضافه کند و تمرکز خود را روی محصولاتی قرار دهد که مشتری برای خریدشان نیاز به آرامش خاطر دارد مثل محصولات اورگانیک و محصولات مرتبط با بهداشت کودک.

دلرم می‌گوید این فناوری نوعی اثر هاله‌ای دارد به این معنی که اگر خریدارها متوجه شوند که می‌توانند به یکی از محصولات کارفور اعتماد کنند، به دیگر محصولات ما نیز اعتماد خواهند کرد.

به گفته دلرم هنوز چالش‌هایی برای ردیابی محصولات از طریق بلاک چین وجود دارد به ویژه در رابطه با میوه و سبزیجات زیرا این محصولات از منابع متعددی تأمین می‌شوند و معمولاً بدون استفاده از هیچ نوع فناوری خاصی به فروش می‌رسند.

شرکت کارفور همکاری جدیدی را با شرکت نستله شروع کرده و به این شرکت سوییسی اجازه استفاده از بلاک چین خود برای ردیابی پوره سیب زمینی موسلین (Mousline) را داده است تا مشتری‌های نستله مطمئن باشند که این محصول در مزرعه‌های فرانسوی تولید می‌شود.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته