جمعه 10 فروردین 1403

قابلیت جدید شبکه اجتماعی Cent : امکان ارسال رمزارز از طریق چت

شبکه اجتماعی Cent یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی است که به کاربرها و نویسنده‌ها اجازه می‌دهد از محتواهای محبوب درآمد کسب کنند. این پلتفرم به تازگی امکان ارسال اتریوم از طریق چت خصوصی را فراهم کرده است.

پلتفرم بلاگ‌نویسی و شبکه اجتماعی Cent قابلیت جدیدی را ارائه کرده است که کاربرها با کمک آن می‌توانند از طریق چت برای یکدیگر رمزارز ارسال کنند.

به این ترتیب، برای انجام چنین تراکنش‌هایی، نیاز به دانلود کردن نرم‌افزارهای کیف پول مثل MetaMask نیست و کاربران می‌توانند با ایمیل، رمز عبور و تلفن همراه خود از این سرویس استفاده کنند.

خود پلتفرم Cent کیف پولی دارد که می‌تواند با MetaMask اطلاعات رد و بدل کند. در نتیجه، ارسال رمزارز از طریق چت در این پلتفرم شبیه کاری خواهد بود که کاربرهای فیسبوک روی Messenger انجام می‌دهند با این تفاوت که در Cent، برای یکدیگر اتر ارسال می‌کنند.

به گفته استیون مک‌کنزی، یکی از سرمایه‌گذاران Cent، هدف شرکت این است که تجربه کاربری آشنایی را در اختیار کاربرانش قرار دهد و همزمان از قابلیت‌ها و پتانسیل وب توزیع شده بهره ببرد.

جیک بروکمان، یکی دیگر از سرمایه‌گذاران Cent، در رابطه با مأموریت این سازمان می‌گوید:

«هدف Cent در بلندمدت این است که افراد بتوانند به خاطر خلاقیت و هنری که دارند و محتوایی که تولید می‌کنند درآمد داشته باشند.»

علاوه بر Cent، چند پلتفرم دیگر نیز در تلاش هستند با ایجاد قابلیت پرداخت از طریق رمزارز، مخاطب‌های زیادی را به سمت خود جذب کنند. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به شبکه روزنامه‌نگاری Civil و پلتفرم Coil اشاره کرد که از XRP استفاده می‌کند.

Cent علاوه بر امکان انتقال اتر از طریق چت خصوصی، قابلیت جالبی برای انعام دادن به کاربران خلاق را نیز اجرا کرده است. کاربرهای Cent می‌توانند مبلغی کوچک به تولیدکننده محتواهای موردعلاقه‌شان اهدا کنند که به نوعی شرط‌بندی روی احتمال فراگیر شدن آن محتواست.

برای نمونه اگر کاربری تصمیم بگیرد به اندازه یک دلار، اتر به محتواهای موردعلاقه‌اش اهدا کند، یک چهارم مبلغ اهدایی به تولیدکننده آن می‌رسد و بقیه آن بین اولین افرادی که به آن مطلب پول اهدا کرده‌اند، تقسیم می‌شود. هر قدر نفرهای اول پول بیشتری اهدا کرده باشند، قسمت بیشتری از درآمد را به دست می‌آورند.  هدف از این کار این است که افراد انگیزه بیشتری برای به اشتراک گذاشتن و ترویج دادن یک مطلب داشته باشند.

کامرون حجازی، مدیر ارشد فنی Cent می‌گوید:

«درآمد هر نفر به میزان پرداختی‌اش بستگی دارد».

حتی قبل از اینکه این قابلیت ارسال مستقیم رمزارز از طریق چت فراهم شود، علاقمندان به اتریوم، به Cent جذب شده بودند. طی 30 روز گذشته، 3000 کاربر از Cent استفاده کرده‌اند و در این بازه زمانی، محبوب‌ترین وبلاگ‌نویس‌های این پلتفرم بین 128 تا 399 دلار درآمد داشته‌اند. تخمین زده می‌شود که حجم کل اتریوم روی این پلتفرم 31 هزار دلار باشد.

حجازی در رابطه با کاربران شبکه اجتماعی Cent گفته است:

«کاربران زیادی از کشورهایی داریم که کشاورزی و کشت مواد غذایی در آن‌ها کار رایجی است و دسترسی به اینترنت وجود دارد ولی درآمد خانواده‌ها بسیار پایین است. Cent برای این کاربرها اثر بسیار زیادی دارد. می‌توان Cent را نوعی پلتفرم عمومی برای هر نوع محتوایی دانست. شاید حتی به حوزه‌هایی مثل پادکست، عکس یا بلاگ‌های ویدیویی نیز وارد شویم. می‌خواهیم شبکه‌ای باشیم که انواع مختلف محتوا را چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ مالی به یکدیگر متصل می‌کند».

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته