پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تارگت از بلاک چین برای ردیابی زنجیره تامین رونمایی کرد

تارگت که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خرده‌فروشی دنیا است، اعلام کرده کدهای پروژه بلاک چین اختصاصی خود را به صورت منبع باز در اختیار همه جامعه کریپتو قرار خواهد داد.

تارگت، غول خرده‌فروشی مستقر در ایالات متحده، در حال ایجاد یک پروژه بلاک چین متن‌باز برای ردیابی زنجیره تامین خود است. این خبر را معاون معماری این شرکت در بیست‌ودوم آوریل در بلاگ رسمی تارگت اعلام کرده است.

در این مطلب آمده است که تارگت در سال ۲۰۱۸ از فناوری بلاک چین به‌صورت آزمایشی استفاده کرده تا برای محصولات کاغذی‌اش گواهی صادر کند. براساس گزارش‌ها، بلاک چین مورد استفاده در دوره آزمایشی به‌تازگی با عنوان «ConsenSource» در گیت‌هاب به‌صورت متن باز ارائه شده است و با توجه به تاریخچه به‌روزرسانی مخزن کد این پروژه، مشخص است که بارگذاری آن به حداقل دو ماه پیش باز می‌گردد.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

اسناد گیت هاب نشان می‌دهند که ConsenSource بر مبنای پلتفرم بلاک چین  Hyperledger Sawtooth ایجاد شده که یکی از پروژه‌های هایپرلجری تحت میزبان بنیاد لینوکس است.

در این مطلب همچنین ذکر شده که تارگت از شبکه Hyperledger نیز پشتیبانی می‌کند، شبکه Hyperledger پروژه‌ای است که Cargail، یکی از تامین‌کننده‌های مواد غذایی اصلی تارگت در راه‌اندازی آن نقش عمده‌ای داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهند پیش از آنکه  Cargile این پروژه را همراه با اینتل به بنیاد لینوکس بیاورد، یک «میان‌افزار زنجیره تامین» ایجاد کرده بود تا تراکنش‌ها و داده‌های دیگر را ثبت کند.

جوئل کرب، نویسنده مطلب در مورد اشتیاق این شرکت برای منبع‌باز نگه داشتن پروژه‌های بلاک چین زنجیره‌های تامین می‌گوید:

«… بزرگ‌ترین مانع پیش روی برای پیاده‌سازی فناوری دفتر کل توزیع‌شده این است که بتوانیم موافقت چند شرکت را در این مورد جلب کرد که کدام داده‌ها در بلاک چین ذخیره شوند و سیستم چگونه فعالیت کند و مدیریت شود. بسیاری از شرکت‌ها (ازجمله تارگت) معتقدند طرح‌های بلاک چین متن باز بیشترین پتانسیل را برای رسیدن به این تعامل نزدیک میان موجودیت‌های سازمانی دارند.»

همان‌طور که Cointelegraph قبلا گزارش داده بود، Cargail بیست‌وپنجم ژانویه اعلام کرد روی شبکه Hyperledger سرمایه‌گذاری می‌کند. براساس گزارش‌ها، هدف شبکه Hyperledger ساده و بهره‌ور کردن زیرساخت زنجیره تامین از طریق فناوری بلاک چین و برطرف کردن چند مسئله خرده‌فروشی غذایی مثل قابلیت ردیابی، امنیت غذایی و تسویه حساب در معاملات است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته