جمعه 7 اردیبهشت 1403

خرید رمزارز با استفاده از ارز فیات در تلگرام

اپلیکیشنی که قابلیت کیف پول رمزارز به تلگرام اضافه می‌کند، اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد از طریق دلار آمریکا نیز رمزارز بخرند.

استارتاپ Button Wallet که در اواخر سال ۲۰۱۸ کار خود را شروع کرده، به کاربران تلگرام اجازه خرید و فروش بیت کوین می‌دهد.

طبق اطلاعاتی که به CoinDesk ارائه شده، این شرکت در حال حاضر ۱۰۰ هزار کاربر دارد و ۲۰۰۰ نفر از آن‌ها کاربر فعال هستند.

ریچل مک‌کری مدیر ارشد عملیاتی این استارتاپ می‌گوید:

«برای اینکه بتوانیم طرز فکر تمرکززدایی را به بازار انبوه وارد کنیم، باید افراد زیادی را به خود جذب نماییم و بنابراین شروع استفاده از سیستم‌های رمزارزی باید تا حداکثر اندازه ممکن ساده باشد.»

برای رسیدن به این هدف، این استارتاپ امکان خرید رمزارز از طریق ارز فیات را نیز فراهم کرده. این در حالی است که به زودی شاهد قابلیت استفاده از کوین اختصاصی فیسبوک به نام GlobalCoin در پیام‌رسان‌های Messenger و WhatsApp این شرکت خواهیم بود. همچنین گفته می‌شود که خود تلگرام نیز به زودی شبکه بلاک چین اختصاصی‌اش به نام TON را راه‌اندازی خواهد کرد.

امکان پرداخت ارز فیات در Button Wallet، به واسطه همکاری بین این شرکت و شرکت Wyre به وجود آمده است.

جک جیا، مدیر فروش سازمانی Wyre در این رابطه گفته:

«ماموریت ما در Wyre این است که موانع ورود افراد به دنیای کریپتو را تا حد ممکن کاهش دهیم. اکنون می‌خواهیم به کاربرانی که با تلگرام آشنا هستند، این امکان را بدهیم که به راحتی رمزارز خرید کرده و در همان محیط پیام‌رسان خود آن را نگهداری کنند.»

گام‌های بعدی

Button Wallet نوعی کیف پول non-custodial است که به کاربران اجازه خرید و فروش و ارسال انواع رمزارزها را می‌دهد. این استارتاپ پاییز گذشته توانست دور پیش‌بذری سرمایه خود را از MIT Play Labs، Ethereum Classic Labs، Seraph Group و چند سرمایه‌گذار نیک‌اندیش جذب کند.

مک‌کری می‌گوید کاربران این شرکت در آمریکا، انگلستان، اندونزی، ونزوئلا و آلمان متمرکز هستند. در ابتدا فقط امکان خرید رمزارز از طریق دلار آمریکا وجود خواهد داشت ولی این شرکت قصد دارد سایر ارزهای فیاتی که در اروپا و آسیا رایج هستند را نیز به پلتفرم خود اضافه کند. همچنین، در حال حاضر فقط بیت کوین، اتر و DAI با ارز فیات مبادله می‌شوند ولی این کیف پول قابلیت ذخیره کردن رمزارزهای دیگری را نیز دارد.

Button Wallet می‌گوید آمادگی ادغام شدن با توکن GRAM را نیز دارد که متعلق به تلگرام است. همچنین، برنامه‌هایی برای اتصال به دیگر سیستم‌های پیام‌رسان نیز وجود دارد. یکی از هم‌بنیان‌گذاران این شرکت به نام Aleksander Safonov گفته که کیف پول آن‌ها در محیط Discord نیز کار می‌کند و قصد دارند گزینه‌های دیگری نیز در اختیار کاربران قرار دهند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

کیف پول تراست (Trust Wallet) چیست؟

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری شده است که برای کاربران موبایل طراحی شده است و به آنها امکان ارسال ، دریافت و ذخیره...

آشنایی با ارز دیجیتال کلور (KLV)

کلور (KLV) یک اکوسیستم کیف پول رمزارز است که از طریق اپلیکیشن Klever، کلور سواپ، و کلور او اس، به بیش از 2 میلیون...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته