شنبه 1 اردیبهشت 1403

شهر هوشمند Wanxiang با استارتاپ PlatON همکاری می‌کند

خودروساز مطرح چین، Wanxiang با PlatON، استارتاپ حریم خصوصی بلاک چین برای توسعه زیرساخت بزرگ‌ترین پروژه شهر هوشمند چین مشارکت می‌کند.

طبق جدیدترین اخبار بلاک چین این پروژه قرار است تا سال ۲۰۲۵ تکمیل شود. این پروژه که Wanxiang Innova City نامیده می‌شود و فرآیند توسعه‌اش از سال ۲۰۱۵ آغاز شده، ۸.۳ کیلومتر مربع ملک مرغوب کنار رودخانه در Hangzhou را به «فضای شهری دیجیتال و سازگار با محیط زیست» تبدیل می‌کند.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

فناوری بلاک چین PlatON «داده‌هایی حیاتی مثل اطلاعات کارت‌های شناسایی و دستگاه‌های هوشمند ساکنان را ردیابی و جابه‌جا کند و امنیتشان را تامین می‌کند.»

علاوه بر ۲۹ میلیارد دلاری که Wanxiang پیش از این به توسعه این شهر در طول ۱۰ سال اختصاص داده است، این شرکت از دارایی‌های فکری خود نیز استفاده می‌کند تا در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر تحقیق کند و کارخانه تولید خودروهای برقی بسازد.

به گفته وینسنت وانگ، مدیر ارشد نوآوری Wanxiang Holdings از بلاک چین PlatON برای نظارت بر رفتار رانندگی استفاده می‌شود تا سیستم‌های رانندگی خودکار آموزش داده شوند و بر چرخه عمر خودروهای برقی نظارت شود. داده‌های گرانول شامل عمر باتری جمع‌آوری می‌شوند تا پس‌ماندها بهتر مدیریت شوند.

وانگ می‌گوید:

«سیستم حمل‌ونقل هوشمندی را تصور کنید که رفتار رانندگی افراد را ردیابی می‌کند و به رانندگان مسئولیت‌پذیر پاداش می‌دهد یا شبکه انرژی تجدیدپذیری را در نظر بگیرید که تولید انرژی و مبادله آن را تشویق می‌کند یا حتی خدمات متنوع شهری را فرض کنید که بدون محدودیت‌های منابع داده انعطاف‌ناپذیر می‌توانند تایید، ایجاد و ارائه شوند.»

هدف شبکه رایانش PlatON به‌طور کلی ردیابی استفاده شرکت‌ها و افراد از زیرساخت عمومی در شهر هوشمند Wanxiang است تا اجرای بی‌عیب و نقص تراکنش‌ها و استفاده شفاف از خدمات امکان‌پذیر شود.

ادا شیائو (Ada Xiao)، مدیر ارشد استراتژی PlatON می‌گوید:

«بلاک چین می‌تواند حفاظت از حریم خصوصی داده‌های حساس مثل هویت دیجیتال ساکنان، تجهیزات هوشمند و دستگاه‌های شخصی را تضمین کند چراکه تعامل‌ها روی دفتر کل مشترکی انجام می‌شود.»

انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۹۰ هزار نفر به این شهر نقل مکان کنند.

آزمایشگاه بلاک چین Wanxiang اولین سازمان غیرانتفاعی در چین است که به پژوهش و توسعه بلاک چین اختصاص دارد. این شهر هوشمند همچنین شامل یک پارک پژوهش و نوآوری بین‌المللی می‌شود. چین از ابزارهای پیشرفته برای ردیابی لحظه‌ای شهروندان به‌خصوص میلیون‌ها مسلمان استفاده می‌کند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته