جمعه 31 فروردین 1403

بیت کوین مرز 10 هزار دلار را رد کرد

امروز، برای اولین بار بعد از ۱۵ ماه، در صرافی های بزرگ قیمت بیت کوین مرز 10 هزار دلار را شکست.

در حال حاضر قیمت این رمزارز ۱۰۰۸۰.۴۹ دلار است که بالاترین قیمت آن از هشتم مارس ۲۰۱۸ به حساب می‌آید. باتوجه به شاخص قیمت بیت کوین در سایت کوین‌دسک، این مبلغ از ابتدای ماه، بیش از ۱۳ درصد رشد کرده است. قیمت سایر رمزارزها نیز طی بیست و چهار ساعت گذشته بالاتر رفته ولی بیت کوین با رشد ۷ درصدی، در صدر قرار دارد.

این افزایش قیمت به دلیل افزایش ۱۲ درصدی حجم تراکنش‌هاست. طبق داده‌هایی که CoinMarketCap منتشر کرده، در بیست و چهار ساعت گذشته، ۲۱ میلیارد دلار بیت کوین خرید و فروش شده ولی به گزارش Messari، این مبلغ در ۱۰ صرافی اصلی (Real 10) حدود ۱.۴ میلیارد دلار است که همین دلیل آن است که بیت کوین مرز 10 هزار دلار را رد کرده است.

عبور از مرز ۱۰ هزار دلار، حدود ۴۰ درصد ضرری که در ۱۲ ماه منجر به دسامبر ۲۰۱۸ به سرمایه‌گذارها وارد شده بود را جبران می‌کند. علاوه بر آن، انتظار می‌رود که تا انتهای سه ماه دوم سال ۲۰۱۹، شاهد رشد سه رقمی بیت کوین باشیم. در حال حاضر بیت کوین ۱۳۰ درصد رشد نسبت به ابتدای دوره داشته است.

نصف شدن پاداش بلوک

احتمالا قیمت بیت کوین در آینده نزدیک باز هم افزایش پیدا خواهد کرد زیرا انتظار می‌رود که پاداش استخراج بلوک حدود ۱۱ ماه دیگر نصف شود.

این فرآیند که برای پیشگیری از تورم طراحی شده است، هر چهار سال یک بار پاداش استخراج بلوک‌های بیت کوین را به دو تقسیم می‌کند و معمولا پس از آن شاهد کمبود عرضه هستیم.

در صورتی که طبق پیش‌بینی برخی متخصص‌ها، ورود رمزارز لیبرا به بازار باعث افزایش جذابیت بیت کوین شود، احتمالا کمبود عرضه شدیدتر خواهد شد.

فیسبوک روز سه شنبه، از مقاله سفید لیبرا رونمایی کرد و اکثر متخصصان گفتند که آغاز به کار این ارز دیجیتال، باعث افزایش جذابیت بیت کوین و دیگر رمزارزها خواهد شد.

علیرغم اینکه به نظر می‌رسد بیت کوین آینده روشنی دارد، احتمال می‌رود که در آینده نزدیک دچار کمی کاهش قیمت شود زیرا بیت کوین در ۲.۵ ماه گذشته حدود ۱۴۰ درصد رشد را تجربه کرده و معمولا پس از چنین افزایش قیمت شدیدی، شاهد کمی ریزش هستیم.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته