پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اپلیکیشن استخراج بیت کوین Honeyminer برای MacOS عرضه شد

نسخه‌ای از اپلیکیشن استخراج بیت کوین Honeyminer برای کاربران سیستم عامل Mac توسط استارتاپ Honeyminer ارائه شده که به آن‌ها اجازه می‌دهد از زمان‌های بیکاری سیستم خود درآمد کسب کنند.

استارتاپ Honeyminer به تازگی در یک پست وبلاگ اعلام کرد که نرم‌افزار استخراج بیت کوین خود برای Apple Macintosh را ارائه کرده است.

برنامه Honeyminer در پس‌زمینه کار می‌کند و با استفاده از واحد پردازش مرکزی (CPU) و واحد پردازش گرافیکی (GPU) کامپیوتر شروع به استخراج بیت کوین (BTC) می‌نماید. این استارتاپ ادعا می‌کند که اپلیکیشن ارائه شده قابلیت‌های مختلفی دارد مثلاً اینکه فقط وقتی بیت کوین استخراج می‌کند که سیستم کاربر بی‌کار است و اطلاعات و جزئیات کاملی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.  

در حالی که Honeyminer در حال گسترش خدمات خود است، دیگر شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به دنبال روند نزولی بازار بیت کوین در سال گذشته، مجبور به تعطیل کردن یا کاهش فعالیت‌های خود شده‌اند.

Coinhive، یکی از این استارتاپ‌هاست که در ماه فوریه بسته شدن خود را اعلام کرد، زیرا بنا بر گزارش‌ها، این پروژه دیگر توجیه اقتصادی نداشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که کاهش 50 درصدی هش‌ریت پس از هارد فورک مانرو (XMR)، Coinhive را مجبور به تعطیل کردن خدمات خود کرده است.  

همان طور که قبلا گزارش شد، هش‌ریت Bitmain یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های استخراج بیت کوین نیز در ۳۰ روز گذشته به طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است. به طوری که نرخ اجرای الگوریتم هشینگ SHA256 از ۱،۶۹۲.۳۵ کوآدریلیون هش در ثانیه (PH/s)در ماه مارس به ۲۳۷.۲۹ در ابتدای ماه می کاهش‌یافته است.

در همین حال، شرکت Argo Blockchain نیز اعلام کرده که انتظار دارد ماه می بتواند به نقطه سربه‌سر برسد و قصد دارد با کاهش هزینه سخت‌افزار، زیرساخت استخراج خود را گسترش دهد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که پس از آغاز به کار ۱،۰۰۰ واحد از Bitmain Z11، در طول سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ حاشیه سود ناخالصش بهبود پیدا خواهد کرد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته