جمعه 31 فروردین 1403

ارزش درونی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی زیر ذره بین اقتصاددانان آمریکایی

بانک ذخیره فدرال ایالات متحده آمریکا در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد اقتصاددانان و مقامات ارشد مالی این بانک به صورت ویژه ارزش درونی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را مورد بررسی و پژوهش قرار خواهند داد.

فرانسسکا کارپلا و جین فلمینگ، دو تن از اقتصاددانان برجسته آمریکایی پژوهش های خود را در ارتباط با چگونگی تاثیر دلار دیجیتال بر بانک های تجاری و سیاست های پولی این کشور ارائه خواهند داد. مقامات ارشد مالی ایالات متحده آمریکا در صدد هستند تا پی آمدهای صدور ارز دیجیتال دلار بر ثبات مالی و سیاست های کلان پولی را مورد بررسی قرار دهند.

سیاست گذاری و بنیاد مسائل مالی به خانوارها و شهروندان تفویض خواهد شد

در مقدمه مقاله ای که در سایت مرکزی بانک ذخیره فدرال ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار گرفته است، عنوان شده ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند با ایجاد سیاست گذاری های جدید، بنیاد مسائل مالی را به صورت مستقیم به خانوارها و شهروندان واگذار کنند.

در این بررسی اجمالی، بانک ذخیره فدرال آمریکا به بررسی ارزهای دیجیتال به عنوان واسط پرداخت های مالی و منبع ذخیره ارزش نیز پرداخته است.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند تا سیستم های مالی سنتی را ارتقا دهند

در ماه آگوست بانک ذخیره فدرال آمریکا در گزارش مفصل پژوهشی خود عنوان کرد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نمی توانند به صورت کامل جایگزین پول های کاغذی و روش های پرداخت سنتی شوند اما از ظرفیت بالایی برخوردار هستند تا سیستم های مالی سنتی را ارتقا دهند.

جروم پاول، رئیس کل بانک ذخیره ارز فدرال در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد ارز دیجیتال دلار در آینده نزدیک صادر نخواهد شد زیرا ایالات متحده آمریکا از یک سیستم داخلی پرداخت مالی پویا، فعال و با ضریب امنیت بسیار بالا برخوردار است. پاول اعتقاد دارد پیش از صدور ارز دیجیتال دلار باید تمامی مسائل مرتبط با حفظ حریم خصوصی شهروندان و امنیت سایبری شبکه های مالی سنجیده شود.

چین در زمینه صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی قدم های حائز اهمیتی برداشته است. ماه گذشته بانک مرکزی چین به صورت تصادفی به 50 هزار کاربر خود کیف پول دیجیتال توزیع کرد.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته