جمعه 10 فروردین 1403

مرکز تبدیل رمزارز کوین ­نست بسته می شود

کوین ­نست (Coinnest) یکی از بزرگ‌ترین مراکز تبدیل رمزارز در کره جنوبی با انتشار پستی در وب ­سایت خود از بسته شدن این مرکز خبر داد. در این آگهی از کاربران خواسته شده که تا 30 آوریل دارایی خود را از این مرکز خارج کنند.

همچنین، جهت سرعت بخشیدن به فرآیند خروج سرمایه، هزینه آن به کم‌ترین مقدار کاهش داده شده است. به گفته یکی از مقامات این کمپانی، این تصمیم نتیجه طبیعی کاهش حجم مبادلات و مشکلات ناشی از مقررات بوده است.

کوین ­نست مرکز تبدیل رمزارز مستقر در کره جنوبی است که ابتدا به شهروندان این کشور خدمات ارائه می­دهد با این حال، امکان ارائه خدمات به تمامی مشتریان از تمامی کشورهای دنیا را نیز دارد. خدمات این مرکز به سه زبان انگلیسی، کره­ای و چینی ارائه می­شود.

در حال حاضر امکان خرید و فروش بیش از 30 رمزارز در کوین­ نست فراهم است. این مرکز تبدیل رمزارز در سال 2017 با حمایت سرمایه‌­گذاران چینی در سئول، پایتخت کره جنوبی راه­اندازی شد و در حال حاضر سومین مرکز بزرگ این کشور در حوزه خرید و فروش انواع رمزارز است.

این مرکز از روش ذخیره­‌سازی گرم (Hot storage) برای نگهداری دارایی دیجیتال کاربران خود استفاده می­کند. اگرچه این روش در برابر حملات سایبری آسیب­پذیرتر از روش ذخیره­سازی سرد است ولی به ادعای مقامات این کمپانی سرورهای آنلاین کوین­نست در برابر حملات سایبری بسیار مقاوم هستند.

مشکلات اقتصادی این مرکز تبدیل رمزارز پس از خیانت مدیر اجرایی آن و ورود مقامات قضایی کره ایجاد شد. این رسوایی به اعتبار کوین­نست به‌شدت خدشه وارد کرد. کیم لک-هان (Kim lk-hwan) مدیر اجرایی کوین­ نست سال گذشته با اتهام کلاه‌برداری و اختلاس به همراه دو تن دیگر از مجریان ارشد این کمپانی در سئول به حبس محکوم شدند.

این افراد دارایی دیجیتال مشتریان را به ارزش میلیاردها وون (واحد پول کره جنوبی) به حساب­های شخصی خود منتقل کرده بودند. این اولین بار در تاریخ کره جنوبی است که یکی از مدیران ارشد صنعت رمزارز مورد اتهام واقع می­شود. پیرو این اتفاق، انجمن بلاک­چین کره (Korea Blockchain Association) متشکل از 33 مرکز تبدیل رمزارز کره جنوبی، اعلام کرد که درباره اخراج این مرکز از انجمن تصمیم­گیری خواهد کرد.

محکومیت کیم لک-هان منجر به حساسیت بیشتر متولیان و مقامات مسئول، نسبت به محافظت از دارایی دیجیتال کاربران رمزارز شده است. کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی (Korean Fair Trade Commission ) به تعدادی از مراکز تبدیل رمزارز برای بهبود حفاظتِ بهتر دستور داد.

کره جنوبی سومین بازار بزرگ صنعت بلاک­چین و رمزارز دنیا را دارد. وقوع چنین حوادثی می­تواند آینده درخشان این صنعت در کره جنوبی را با تهدیدهای مختلفی روبه ­رو سازد.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته