پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سفارش ۲۰۰۰۰ بیت‌کوین موجب افزایش قیمت آن تا ۵۰۰۰ دلار شد؟

روز گذشته قیمت بیت‌کوین در مدت یک ساعت به بالاترین حد خود در 5 ماه گذشته رسید و افزایش قیمت سریعی از 4.200دلار به 5.000 دلار را تجربه کرد. آیا سفارش 20.000 بیت‌کوین با ارزش تقریبی 100 میلیون دلار عامل این افزایش چشم‌گیر در قیمت بیت‌کوین بوده است؟

جهش ناگهانی قیمت بیت‌کوین

روز گذشته ساعت 21:30 به وقت آمریکای شمالی، قیمت بیت‌کوین ظرف مدت 50 دقیقه به یکباره از  4.200دلار به 5000 دلار. این افزایش قیمت سریع حتی برای کسانی که به طور دقیق بازار بیت‌کوین را دنبال می‌کنند، قابل توضیح نبود و معامله‌‌گران با تجربه بازار نیز از این شدت و سرعت تغییرات شگفت‌زده بودند.

این افزایش ناگهانی قیمت سبب شد افرادی که در BitMEX و دیگر بورس‌های مشتقات پوزیشن کوتاه روی بیت‌کوین داشتند اقدام به فروش کنند که به نوبه خود قیمت را تا 5.200 دلار در برخی بورس‌ها بالا برد.

بنا به گفته برخی منابع غیررسمی، تخمین زده می‌‌شود که نقد شدن پوزیشن‌های کوتاه در BitMEX، بزرگ‌ترین بورس مشتقات رمزارز در جهان از نظر حجم معاملات، بین 410 میلیون دلار تا 500 میلیون دلار باشد.

آیا یک خرید بزرگ عامل این تغییرات است؟

در طول هشت ساعت گذشته مقاله‌ای توسط رویتز منتشر شد که ادعا می‌کند سفارشی به مجموع 100 میلیون دلار در سه بورس  Coinbase، Kraken و  Bitstamp موجب این افزایش ناگهانی در قیمت‌ها بوده است.  گزارش دیگری که توسط  CNBC منتشر شد، این مساله را تایید می‌کند.

بنا به گفته Oliver von Landsberg-Sadie مدیر ارشد اجرایی BCB Group، یک کارگزار ارشد و مسئول خرید سهام‌های خارج از تابلو برای مشتریان حقیقی، این سفارش بزرگ را ثبت کرده است.

با همه این توضیحات، حتی اگر یک سفارش بزرگ جرقه این افزایش قیمت بوده باشد، به نظر می‌رسد که حجم سفارش‌ها به دنبال آن، افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین بالا رفته است و قیمت آن بالای 4600 دلار مانده است. در زمان نوشتن این مقاله به نظر می‌رسد که بازار یک‌بار دیگر در حال تلاش برای رسیدن به مرز 5.000 دلار است.

قیمت بیت‌کوین که در حال حاضر از لحاظ ارزش بازار، رتبه اول رمزارزها را در اختیار دارد، در 24 ساعت گذشته 46/4 درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: cryptoslate

بیشتر بخوانید

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته