جمعه 7 اردیبهشت 1403

رفع ممنوعیت فعالیت صرافی‌های رمزارز در مصر

به نظر می‌رسد مصر قصد دارد محدودیت‌هایی که در مورد رمزارزها وضع کرده را تا حدی کاهش دهد. رفع ممنوعیت فعالیت می تواند مهم ترین این اوامر باشد.

منبعی به خبرگزاری خاورمیانه گفته که به زودی لایحه‌ای تصویب خواهد شد و امکان صدور مجوز برای فعالیت‌های رمزارزی را ممکن می‌سازد. مصر قبلا با استناد به قوانین اسلامی، هر نوع استفاده از رمزارز را ممنوع اعلام کرده بود. رفع ممنوعیت فعالیت می تواند مهم ترین این اوامر باشد.

شاوکی علم، مفتی اعظم مصر، در اوایل سال ۲۰۱۸ این فتوا را صادر کرده بود و گفته بود که این سیستم به خاطر ترویج فرار مالیاتی، پولشویی و دیگر انواع کلاه‌برداری، قابل استفاده نیست. او همچنین در مورد ناپایداری قیمت رمزارز نیز ابراز نگرانی کرده بود.

با این وجود، بازار طی ماه‌های اخیر ثبات و گسترش بیشتری پیدا کرده و کشورهای همسایه مصر شروع به استفاده از این فناوری کرده‌اند و به نظر می‌رسد این موارد باعث شده‌اند که مصر نیز دیدگاه خود را نسبت به کریپتو تغییر دهد. به گفته روزنامه مصر مستقل، این لایحه به بانک مرکزی مصر (CBE) اجازه صدور مجوز برای فعالیت‌های کریپتو را می‌دهد:

«این قانون جدید امکان تأیید هویت کاربران، پرداخت الکترونیکی، انتقال وجه، پرداخت مبلغ چک به صورت الکترونیکی و صدور چک‌های الکترونیکی را فراهم می‌کند، مشروط به اینکه هیأت مدیره CBE قوانین و رویه‌های لازم برای تنظیم این اقدامات را ایجاد کنند.»

مسئله قانونمند شدن رمزارزها در گذشته نیز در مصر مطرح شده ولی هنوز پیش‌نویس این لایحه در اختیار عموم قرار نگرفته است.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته