پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بنیاد اتریوم 163 میلیون دلار اتر در اختیار دارد

بنیاد اتریوم که مسئولیت توسعه اکوسیستم این بلاک چین را به عهده دارد، به تازگی جزئیاتی در مورد منابع مالی خود و نحوه تخصیص آن‌ها به پروژه‌های مختلف ارائه کرده است.

بنیاد اتریوم که یکی از قدرتمندترین نهادهای حامی اتریوم است، به تازگی مطلبی در مورد نحوه تخصیص بودجه خود طی یک سال آتی صحبت کرده است. این بودجه صرف کارکردن روی نسخه‌های 1.0 و 2.0 اتریوم و توسعه کل اکوسیستم این بلاک چین خواهد شد.

در این مطلب آمده است:

«هم راستا با بالغ شدن اکوسیستم، بنیاد اتریوم تمرکز خود را تغییر داده است. انجام کاری که به نفع اتریوم است به معنای همه کاری کردن نیست بلکه به این معناست که باید روی کارهای باارزش تمرکز کرد و به دیگران نیز اجازه داد روی حوزه‌هایی که در آن‌ها بیشترین مزیت را به وجود می‌آورند، کار کنند.»

این سازمان همچنین اعلام کرده است نقش تخصیص‌دهنده منابع، طرفدار و سخنگوی اکوسیستم را به عهده خواهد گرفت. علاوه بر آن، بنیاد اتریوم فاش کرده که کنترل 0.6 درصد از کل اترهای موجود را در اختیار دارد (در حال حاضر برابر با حدود 163 میلیون دلار) و این مبلغ را در کنار سایر منابع مالی خود صرف توسعه اتریوم خواهد کرد. همچنین، این بنیاد روی توسعه پلتفرم‌های جذب سرمایه‌ای مثل Gitcoin و MolochDAO کار خواهد کرد.

در این رابطه، در سایت این بنیاد می‌خوانیم:

«این منابع به تدریج کاهش پیدا خواهند کرد و برای انجام کارهای حیاتی در کل اکوسیستم هزینه خواهند شد. علیرغم اینکه منابع مالی زیادی در اختیار داریم، این منابع محدود هستند و مسئولیت داریم که دلار به دلار آن‌ها را به درستی هزینه کنیم.»

تیم‌هایی که تحت حمایت بنیاد اتریوم قرار دارند تا اتریوم 2.0 را توسعه دهند، شامل Sigma Prime، Substrate Shasper، Nimbus و Prysm هستند. تیم‌های Nimbus، Prysm، و Sigma Prime پروژه‌های تست خود را اجرایی کرده‌اند.

این بنیاد در رابطه با نسخه 1.0 گفته است:

«پروژه‌هایی که از ما سرمایه دریافت کرده‌اند شامل پژوهش الکس آخونف روی کلاینت‌های بدون حالت و پژوهش آشیکمین برای بهبود پروتکل‌های همگام‌سازی هستند. کارمان روی پروژه‌هایی حیاتی مثل Geth و Solidity را نیز ادامه می‌دهیم و به زودی اطلاعات جدیدی در مورد تمام تیم‌ها ارائه خواهد شد.»

از دیگر مواردی که بنیاد اتریوم در مورد آن‌ها اطلاعات ارائه داد، میزان سرمایه‌ای بود که برای توسعه اتریوم اختصاص داده است. این سازمان تا به امروز در مجموع 30 میلیون دلار برای پروژه‌های کلیدی اکوسیستم اتریوم هزینه کرده است. این مبلغ برای پروژه‌هایی که روی حال حاضر اتریوم کار می‌کنند و پروژه‌هایی که آینده آن را تأمین خواهند نمود، هزینه شده است.


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


پروژه‌هایی که در آینده اتریوم تأثیر زیادی خواهند داشت، مثل ETH 2.0 و اثبات دانایی صفر (zero knowledge)، 19 میلیون دلار دیگر طی 12 ماه آتی دریافت خواهند کرد. این مبلغ برای پروژه‌هایی که روی توسعه اتریوم فعال هستند، مثل ETH 1.0 حدود 8 میلیون دلار خواهد بود. سه میلیون دلار نیز به رشد توسعه‌دهنده‌ها و افزایش آگاهی اختصاص داده شده است.

بنیاد اتریوم در رابطه با این مبالغ می‌گوید:

«تخصیص بهینه منابع مالی به اکوسیستمی گسترده و شاداب، چالش‌های زیادی به همراه خواهد داشت. همیشه به دنبال ارزیابی و بهینه کردن تصمیم‌های خود هستیم و سعی می‌کنیم هر روز از فرصت‌های جدیدی که به وجود می‌آیند بهره ببریم.»

منبع : ambcrypto

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته