جمعه 10 فروردین 1403

مذاکرات فیسبوک برای ایجاد اکوسیستمی مبتنی بر یک استیبل کوین

شرکت فیسبوک یک سال بعد از آغاز به کار تیم بلاک‌چین خود، شروع به برنامه‌ریزی برای ایجاد اکوسیستمی مبتنی بر یک استیبل کوین کرده است.

خبرها حاکی از آن است که شرکت فیسبوک مذاکراتی را با چند شرکت از جمله ویزا و مسترکارد برای ارائه یک استیبل کوین آغاز کرده است.

روز پنجشنبه گزارشی در وال استریت ژورنال، به نقل از منابع مطلع گفت که فیسبوک بیش از یک سال است که روی راه‌اندازی یک پلتفرم پرداخت مبتنی بر استیبل کوین کار می‌کند. هدف این پروژه که داخل فیسبوک «پروژه لیبرا» نام‌گذاری شده است، این است که میلیاردها کاربر این شبکه بتوانند به یکدیگر پول ارسال کنند و خریدهای آنلاین انجام دهند.

علاوه بر ویزا و مسترکار، فیسبوک با شرکت خدمات مالی شرکت First Data Corp همکاری کرده است تا بتواند حدود یک میلیارد دلار به عنوان وثیقه استیبل کوین خود دریافت کند.

براساس این گزارش، این غول رسانه‌های اجتماعی در حال مذاکره با شرکت‌های تجارت الکترونیک است تا علاوه بر جذب سرمایه، بتواند حمایت آن‌ها برای پیاده‌سازی سیستم‌های پرداخت هماهنگ با این استیبل کوین را جلب کند. گفته می‌شود که فیسبوک از این استیبل کوین به عنوان مشوقی برای تماشای تبلیغات هم استفاده خواهد کرد. به احتمال زیاد کاربردهای دیگری نیز برای این استییل کوین وجود دارد.  

به گفته وال استریت ژورنال، در صورتی که این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، تهدید بزرگی برای شرکت‌های پرداخت کارتی به حساب می‌آید زیر این پلتفرم نیاز به استفاده کارت را حذف کرده و باعث محروم شدن این شرکت‌ها از هزینه 2 تا 3 درصدی خود برای انجام تراکنش می‌شود.

در دسامبر گذشته، گزارش‌ها حاکی از آن بود که شاید فیسبوک ابتدا بر بازار هند تمرکز کند تا به کاربران اجازه انتقال رمزارز دارای پشتوانه فیات را در پیام‌رسان واتس‌اپ بدهد.

راس سندلر تحلیلگر شرکت بارکلیز اخیرا تخمین زده‌است که پروژه رمزارز فیسبوک می‌تواند تا سال 2021، بین 3 تا 19 میلیارد دلار اضافی برای فیسبوک به همراه داشته باشد.

این شرکت بخش بلاک‌چین خود را در ماه مه ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرد که ظاهرا هدف آن بررسی این فناوری است. برای اکتشاف فن‌آوری است. این شرکت از آن زمان تا حال حاضر مشغول گسترش تیم بلاک‌چین خود است و در حال حاضر حدود ۲۲ موقعیت باز مربوط به بلاک‌چین از جمله متخصص حقوقی، مهندس داده و مدیر بازاریابی دارد.

فیسبوک در اوایل سال جاری، جمعی از کارمندان Chainspace را استخدام کرد، استارتاپی که مقیاس‌پذیری بلاک‌چین و فرآیندی به نام شاردینگ کار می‌کرد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (CRV)

کرو یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین ها است که از یک بازارگردان خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند. در این مطلب...

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

پکسوس استاندارد که در سپتامبر سال 2018 تاسیس شد، یک استیبل کوین با ضمانت ارز فیات است. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته