پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو یو اس دی برای اولین بار در ژانویه 2018 برای یک پایگاه محدود از سرمایه گذاران راه اندازی شد و تا اکتبر 2020 تقریباً 400 میلیون دلار از توکن های پشتیبانی شده را در خود جای داده است.ترو یو اس دی یک استیبل کوین است که توسط تراست توکن اداره می شود، پلتفرمی برای توکنیزه کردن دارایی های واقعی.


استیبل کوین چیست


ارز ترو یو اس دی مانند سایر استیبل کوین ها با هدف تسهیل افزایش نقدینگی و ارائه یک ابزار معامله بدون نوسان به کاربران عمومی در مقابل دارایی های پرنوسان مانند بیت کوین (BTC) ساخته شده است.

چه کسانی بنیانگذار ترو یو اس دی هستند؟

ترو یو اس دی یک استیبل کوین است که توسط شرکت مادر خود یعنی تراست توکن راه اندازی شده است، که بنیانگذار و مدیر عامل آن رافائل کازمن است.

کازمن یک پیوند درازمدت با رمزنگاری دارد، و قبل از کار در گوگل برین و شرکت نرم افزاری Palantir ، آن را همراه با هوش مصنوعی (AI) مطالعه می کرد. وی برای ایجاد تراست توکن در سال 2017 از گوگل خارج شد.

در زمان راه اندازی، وی خاطرنشان کرد که بازرسی منظم این استیبل کوین یکی از تمرکز های مهم برای شرکت است و به سرمایه گذاران آرامش خاطر می بخشد، در زمانی که بسیاری از دارایی های رمزارز در هنگام ظهور پدیده عرضه اولیه سکه (ICO) شاهد نوسانات زیادی بودند.

چه چیزی ترو یو اس دی را منحصر به فرد می کند؟

ترو یو اس دی با هدف ایجاد تعادل بین ثبات و سودمندی، که موارد اصلی استفاده از هر استیبل کوین هستند، امنیت خود را به شکل گواهی های بازرسی سیستم حفظ می کند.

از زمان راه اندازی به بعد، شرکت مادر آن یعنی تراست توکن تلاش کرده است تا بر اهمیت تایید مستقل پشتوانه استیبل کوین تأکید کند. به همین ترتیب، جذابیت استیبل کوین برای سرمایه گذاران بزرگتری که علاوه بر معامله گران خصوصی کوچکتر، به دنبال کاهش ریسک هستند بیشتر می شود.

تراست توکن TUSD را به عنوان اولین استیبل کوین که به طور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود توصیف می کند.

ترو یو اس دی بخشی از بازار در حال گسترش استیبل کوین ها است، که اکنون شامل تعداد زیادی دارایی با پشتوانه دلار آمریکا می باشند. تتر (USDT) همچنان بزرگترین است، و تا اکتبر 2020، 15 میلیارد دلار ارزش بازار دارد، در حالی که ترو یو اس دی دارای ارزش بازار 382 میلیون دلار بوده است.

تراست توکن به عنوان بخشی از فعالیت های تجاری خود وارد مشارکت با مشاغل مختلف شرکتی شده است، از جمله گزینه هایی برای دارندگان TUSD برای افزایش درصد سوددهی منفعل سالانه.

چه تعداد سکه ترو یو اس دی (TUSD) در گردش وجود دارد؟

تا اکتبر سال 2020 حدود 381.9 میلیون TUSD در گردش بودند. با توجه به وضعیت آن به عنوان یک استیبل کوین، دارای حداکثر عرضه نمی باشد و بر اساس تقاضا سکه های بیشتری وارد گردش می شوند.

دو نوع TUSD در دسترس است: یک توکن ERC-20 در اتریوم و دیگری که به عنوان TUSDB شناخته می شود، توکن BEP-2 بر روی بایننس چین قرار دارد.

قابلیت بازخرید معادل ترو یو اس دی برای دلار آمریکا از طریق مشارکت با بانک ها و نهادهای امانتداری حفظ می شود.

امنیت شبکه ترو یو اس دی چگونه است؟

تراست توکن قصد دارد حداکثر شفافیت را با استفاده از ابزارهایی مانند بازرسی در زمان واقعی بر روی پشتوانه و اطمینان TUSD ارائه دهد.

فراتر از اعتماد به اعتبار دلار آمریکا، هرگونه مسائل امنیتی مربوط به مواردی است که بر همه توکن های استاندارد ERC-20 تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، در صورت افزایش کارمزد گس در بلاک چین اتریوم، تراکنش ها ممکن است از هزینه های غیر عادی بالایی رنج ببرند.

ترو یو اس دی (TUSD) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

TUSD به عنوان یکی از بزرگترین استیبل کوین ها با پشتوانه دلار آمریکا، با جفت های معاملاتی ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها در اختیار شما قرار می گیرد.

بهترین صرافی ها برای خرید و فروش این سکه شامل صرافی بایننس، هوبی گلوبال، اکی اکس، کوین تایگر، و وی سی سی هستند.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400023007MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

آشنایی با ارز دیجیتال آکیتا اینو (AKITA)

آشنایی با ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)

آشنایی با ارز دیجیتال ای بی بی سی کوین (ABBC)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (CRV)

کرو یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین ها است که از یک بازارگردان خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند. در این مطلب...

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

پکسوس استاندارد که در سپتامبر سال 2018 تاسیس شد، یک استیبل کوین با ضمانت ارز فیات است. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که...

آشنایی با ارز دیجیتال رزرو رایتس (RSR)

رزرو رایتس یک پلتفرم استیبل کوین دارای دو توکن است و در ماه مه سال 2019 و پس از یک عرضه اولیه صرافی (IEO)...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته