جمعه 31 فروردین 1403

رمزارز لیبرا فیسبوک زیر ذره‌بین مقامات اتحادیه اروپا

شرکت فیسبوک روز سه شنبه از رمزارز اختصاصی خود به نام «لیبرا» رونمایی کرد. اکنون، سران کشورهای اروپایی نگران میزان نفوذ این شرکت در مسائل مالی هستند و اعلام کرده‌اند که لیبرا باید تحت نظارت و بررسی بسیار دقیق قرار گیرد.

به گزارش بلومبرگ در بخش اخبار بلاک چین، بلافاصله پس از رونمایی از رمزارز لیبرا فیسبوک ، کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.

برونو لمار، وزیر اقتصاد فرانسه و مارکوس فربر، عضو پارلمان اتحادیه اروپا، اعلام کرده‌اند که پروژه بلاک چین فیسبوک باید از لحاظ‌های قانونی مورد بررسی قرار بگیرد.

مارکوس فربر هشدار داده که فیسبوک با داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر، می‌تواند به بزرگ‌ترین بانک دنیا تبدیل شود. او می‌گوید:

«نباید به شرکت‌های بین‌المللی مثل فیسبوک اجازه دهیم بدون نظارت کافی، هر اقدامی که دوست دارند در زمینه کریپتو و ارزهای مجازی انجام دهند.»

لمار نیز در مصاحبه‌ای با Radio 1، موضع مشابهی اتخاذ کرد و از بانک‌های مرکزی عضو گروه Group of Seven خواست که گزارشی در مورد پروژه فیسبوک آماده کرده و آن را در نشست این ماه ارائه دهند.

نگرانی لمار این است که لیبرا جایگزین ارزهای سنتی شود. نخست‌ وزیر ایتالیا نیز در مورد همین موضوع نگران است.

فیسبوک روز سه شنبه اعلام کرد که می‌خواهد اکوسیستمی مالی ایجاد کند که می‌تواند به میلیاردها نفر خدمات ارائه دهد. لیبرا، رمزارزی است که با هدف کاهش بی‌ثباتی استیبل کوین‌ها ارائه شده و بنابراین برای کاربردهای روزانه قابل استفاده است.

فیسبوک برای ایجاد و توسعه این رمزارز، با شرکت‌های بزرگی در زمینه پرداخت و فناوری، مثل ویزا، مسترکارت، اوبر، لیفت و کوین‌بیس همکاری کرده است.

انتظار می‌رود که این رمزارز در سال 2020 آغاز به کار کند و مجموعه‌ای از ارزهای فیات و اوراق بهادار دولتی به عنوان پشتوانه آن استفاده شوند. هدف از این کار، کاهش تورم و حفظ نقدینگی است.

مدیریت و نظارت بر لیبرا، به عهده گروه بزرگی از شرکت‌های سرمایه‌گذار در این پروژه خواهد بود که انجمن لیبرا نامیده می‌شود. این انجمن برای مدیریت تقاضا، می‌تواند توکن‌های جدید صادر کرده یا توکن‌های موجود را بسوزاند.

شرکت کالیبرا (Calibra) که یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک است، قصد دارد کیف پول دیجیتال ایجاد کند که از طریق فیسبوک مسنجر و واتس‌اپ قابل دسترسی خواهد بود به افراد امکان ارسال پول به دوستان، خانواده و کسب‌وکارها را می‌دهد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته