پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

صدور توکن بهادار مبتنی بر بلاک چین اتریوم توسط بانک فرانسوی

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های چندملیتی فرانسه با هدف تقویت حضورش در عرصه بلاک چین، نسبت به صدور توکن بهادار به ارزش صد میلیون یورو اقدام کرده است.

بانک فرانسوی Societe Generale SFH، یکی از زیرمجموعه‌های Societe Generale [SocGen]، به تازگی صد میلیون یورو توکن بهادار (security token) مبتنی بر بلاک‌ چین اتریوم صادر کرده است. طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت این بانک، این توکن‌ها روز 18 آوریل توسط بانک صادر شده‌اند.

نکته قابل توجه این که این اولین باری نبوده که این بانک چندملیتی وارد حوزه بلاک چین شده است. چند سالی هست که این گروه Societe Generale در این فضا حضور دارد و در پروژه‌هایی مثل we.trade و komgo SA مشارکت داشته است.

در بیانیه بانک آمده است که این اقدام بخشی از یک پروژه پایلوت بوده و مربوط به یکی از استارتاپ‌های گروه Societe Generale به نام FORGE است که خدمات متنوع مبتنی بر بلاک‌چین ارائه می‌دهد.

اقدام جدید باعث می‌شود که این بانک بتواند مسیر بهینه‌تری برای صدور اوراق قرضه خود ایجاد کند و مزایای مختلفی مثل افزایش شفافیت و بیشتر شدن سرعت انتقال و تسویه اوراق بهادار دارد. همچنین، با کمک این پروژه می‌توان استانداردهای جدیدی برای صدور و اوراق و تبادل آن‌ها در بازار ثانویه، کاهش هزینه‌ها و حذف واسطه‌ها ارائه کرد.

نوآوری در DNA شرکت Société Générale قرار دارد و یکی از محورهای برنامه این شرکت برای تحول و رشد است. تحول دیجیتال شرکت با استفاده از فناوری‌های جدید تسریع خواهد شد.

منبع : ambcrypto

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته