جمعه 7 اردیبهشت 1403

ویژگی های رمزارز ها می تواند به کشورهای دچار تحریم کمک می کند

همانطور که بسیاری از متخصصان و حرفهایان در حیطه رمزارزها معتقدند، این فناوری جدید میتواند راهبردی مفید در دور زدن تحریمهایی باشد که کشورهایی مانند ایران و روسیه تجربه میکنند. پایگاه خبری رسانهای روسی 360 در گزارشی به الکس دی ورای مشاور ارشد و متخصص بلاکچین در PwC اشاره میکند که معتقد است دور زدن تحریمها با استفاده از رمزارزها دور از دسترس نخواهد بود. باید خاطر نشان کرد که براساس این گزارش شاید ویژگی های رمزارز ها تنها و بهترین راه حل حکومتها نباشند. بهترین عملکرد آن را میتوان در مردم و شرکتهای کوچک دید.
به نظر میرسد سلطه یک ابرقدرت گاهی میتواند از ارزش ویژگی های رمزارز ها بکاهد. این مسأله را تصمیم نهایی مسئولین بوئینگ مبنی بر عدم همکاری با کشورهای درگیر تحریم مانند ایران حتی با ابزار واسطهای مانند بیتکوین اثبات میکند.
این چیزی نیست که نتوان برای آن هیچ سابقه تاریخی یافت، همانطور که دی ورای در مورد رخدادی مشابه که در سال 2014 در اوکراین رخ داد صحبت میکرد که PayPal جلوی انتقالات به آنجا را میگرفت. نتیجه محدودیت در مالکیت رمزارز بود، ولی PayPal بخاطر ناشناس بودن دریافت کنندهها، نتوانست چنین کاری را در مورد کیف پولها انجام دهد. پس اقداماتش بیاثر بود.
کشور دیگری که اخیرا درگیر تحریمهای تحمیلی از سوی یک ابرقدرت شدهاست ونزوئلا است.
عملیاتهای مشابه جهت توسعه بکارگیری عاقلانه از رمزارزها در اقتصاد را میتوان در آنجا دید. یکی از این عملیاتها که در قالب گزارشی اعلام شد استفاده از بیتکوین توسط مقامات کشور در فرودگاه برای مبارزه با تحریمها بود.
از سوی دیگر، استخراج کنندهها که بخشی جدانشدنی از دنیای رمزارزها هستند را میتوان ابزاری دید که به آنها کمک میکند. این کشورها میتوانند از استخراج سود ببرند. خبر خوب آنکه بعد از مواضع تردیدآمیز و گهگاه منفی نسبت به ویژگی های رمزارز ها و متعلقات آن، مهرنیوز در 29 ژوئیه گزارش کردهاست که استخراج رمزارز را در قالب یک فعالیت صنعتی البته تحت مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایران میپذیرد. این یک ریسک امیدبخش در کشوری است که درگیر تحریمها شده و معضلهای اقتصادی گوناگونی را تجربه کردهاست. به علاوه، برای جبران هزینه هایی که استخراج کننده ها به کشور تحمیل میکنند، دولت از آنها خواسته است مالیات بپردازند، به استثنای وقتی که از طریق صادرات رمزارزهای استخراجی کسب درآمد کنند.
از نظر تجهیزات مورد نیاز و اقلیم مناسب، به نظر میرسد روسیه شرایط بهتری هم در مخازن آبی و هم آب و هوای سردتر داشته باشد. هر دو عامل به هزینههای کمتر در روسیه در قیاس با ایران میانجامد، حال آنکه هر دو کشور از تحریمها رنج میبرند.

منبع: cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

لایت کوین یکی از رمزارزهای مشهور و به‌نوعی رقیب بیت کوین محسوب می‌شود که درحال حاضر بیشترین ارزش بازار را در میان آلت‌کوین‌های جدا شده از بیت کوین دارد.

پیشروی تکنولوژی بلاک چین در صنعت تبلیغات و بازاریابی مدرن علیرغم محدودیت های وارد شده بر رمزارزها

علیرغم اینکه در جهان کنونی تبلیغات رکن اساسی شبکه های تکنولوژی محسوب می شوند با این اوصاف ما شاهد آن هستیم که رمزارزها در این دایره هیچ فضایی را اشغال نکرده اند. در سال 2018، فیسبوک، توییتر و گوگل که هر یک وزنه بزرگی در جهان شبکه های جهان-گستر اطلاعات محسوب می شوند، تبلیغات رمزارز را در بستر شبکه های خود ممنوع اعلام کردند. در چین نیز به دلیل نظارت های شدید دولت مرکزی، تبلیغات مرتبط با رمزارزها و عرضه ابتدایی سکه های رمزارز ممنوع اعلام شده است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته