جمعه 10 فروردین 1403

افرادی که دانش کافی ندارند دو برابر رمز ارز خریداری می کنند

خرید رمرزارز توسط افرادی که از دانش کافی برخوردار نیستند

بانک مرکزی کانادا در گزارش اخیر خود عنوان کرده است که اگرچه بسیاری از شهروندان کانادایی درباره اصول ابتدایی علم اقتصاد و صنعت رمزارزها از آگاهی و اطلاعات کافی برخوردار هستند ولی تعداد کمی از آنها دارایی رمزارز در اختیار دارند.

بانک مرکزی کانادا در گزارش مفصل پژوهشی خود عنوان می کند که سواد اقتصادی با میزان آگاهی از چگونگی کارکرد رمزارزها ارتباط مستقیم و با تملک بر آنها رابطه عکس دارد. به عبارتی افرادی که از سطح دانش بالایی در ارتباط با رمزارزها برخوردار نیستند بیشتر از افراد باسواد و آگاه رمزارز خریداری می کنند.

به گزارش بانک مرکزی کانادا، 47 درصد شهروندان کانادایی که در طرح پژوهشی این نهاد بانکی شرکت کردند از سواد بالای اقتصادی برخوردار بودند و 18 درصد نیز سواد پایینی نسبت به چگونگی عملکرد شاخص های اقتصادی داشتند. نتایج این طرح پژوهشی نشان می دهد شهروندانی که از دانش اقتصادی پایینی برخوردار هستند دو برابر بیشتر از شهروندان باسواد، رمزارز خریداری می کنند.

افراد با دانش اقتصادی بالا، بیشتر از دیگر اقشار جامعه نسبت به چگونگی کارکرد رمزارزها مطلع هستند

این گزارش عنوان می کند 93 درصد افرادی که نسبت به اصول علم اقتصاد از آگاهی بالایی برخوردار هستند، از چگونگی کارکرد رمزارزها مطلع هستند، در صورتی که این عدد برای افراد با سواد اقتصادی پایین تنها 72 درصد است.

در قسمتی دیگر از این گزارش عنوان می شود که 8 درصد افرادی که از آگاهی اقتصادی پایینی برخوردار هستند، دارایی رمزارز در اختیار دارند در صورتی که این عدد برای افراد با سواد تنها 4 درصد است.

این گزارش عنوان می کند که 85 درصد مردم کانادا حداقل کلمه رمزارز را شنیده اند و 5 درصد جمعیت این کشور نیز دارایی رمزارز (بیت کوین و آلت کوین) در اختیار دارند.

در قسمت دیگر این گزارش عنوان می شود که سواد اقتصادی بین محصلان، مردان، جوانان و شهروندان کانادایی با درآمد بالا بسیار بیشتر از دیگر اقشار جامعه است.

این گزارش در آخر نتیجه گیری می کند که افراد باسواد و شهروندانی که از اطلاعات کافی نسبت به رمزارزها برخوردار هستند بسیار کمتر از دیگر شهروندان تمایل به خرید رمزارز دارند. به عبارتی افراد باسواد ترجیح می دهند پول خود را در حوزه رمزارزها و دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری نکنند.این گزارش نشان می دهد که حجم بسیار انبوه سرمایه گذاران در بازار رمزارزها را افراد با سواد و آگاهی پایین تشکیل می دهند.

آموزش همگانی نسبت به چگونگی کارکرد رمزارزها تاثیر مستقیمی بر گرایش شهروندان به خرید دارایی های دیجیتال می گذارد

گزارش های آماری دیگری که توسط پایگاه های بزرگ نظرسنجی منتشر شده نشان می دهد که آموزش همگانی نسبت به چگونگی کارکرد رمزارزها و درگاه های صرافی رمزارز، تاثیر مستقیمی بر گرایش شهروندان به خرید دارایی های دیجیتال می گذارد. به عنوان مثال در نظرسنجی بزرگ پایگاه گری استایل، اکثریت شهروندان آمریکایی اعلام کردند در صورت وجود منابع آموزشی درباره رمزارزها و چگونگی انجام معاملات در بسترهای دیجیتال، آنها مایل هستند رمزارز خریداری کنند.

البته گزارش های پژوهشی دیگری نیز وجود دارند که نشان می دهد افراد نابغه جهان و بسیاری از اشخاص برجسته اقتصادی، تمایل خود را به خرید رمزارزها نشان داده اند. طبق نتایج یک نظرسنجی معتبر بین المللی، 36 درصد از 800 سرمایه گذار بزرگ تجاری در صنعت رمزارزها سرمایه گذاری کرده اند. 80 درصد آنها نیز اعلام کرده اند نگرش مثبتی نسبت به این صنعت نوظهور دارند.

منبع: کوین تلگراف

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته