شنبه 1 اردیبهشت 1403

تجدید نظر فیسبوک در مورد تبلیغ مرتبط با رمزارز و بلاک چین

فیسبوک سال گذشته ثبت هر نوع تبلیغ مرتبط با رمزارز و بلاک چین را ممنوع اعلام کرده بود ولی پس از انتشار خبرهای گسترده‌ای در مورد ورود این شرکت به حوزه کریپتو، بخش عمده‌ای از محدودیت‌هایش را حذف کرده است.

فیسبوک اعلام کرده است که قانون ممنوعیت تبلیغ محصولات و خدمات مرتبط با رمزارز را حذف خواهد کرد. چند روز پیش در خبرها آمده بود که این شبکه اجتماعی بزرگ در حال ایجاد استیبل کوین اختصاصی خود است.

افراد زیادی مدعی هستند که اگر فیسبوک شروع به ارائه ارز دیجیتال خود کند، این ارز با دلار و دیگر واحدهای پول فیات در رقابت خواهد بود و رقابت زیادی با بیت کوین نخواهد داشت. برخی از متخصصان هم ادعا می‌کنند که تلاش فیسبوک برای ایجاد ارز دیجیتال اختصاصی خود، می‌تواند باعث ورود افراد زیادی به حوزه کریپتو شد.

در اطلاعیه‌ای که در وبلاگ فیسبوک منتشر شد، اینگونه آمده است:

«ما به بازخوردهای کاربران گوش کرده‌ایم و میزان اثرگذاری سیاست‌های خود را بررسی نموده‌ایم. از امروز به بعد تبلیغات مرتبط با فناوری‌های بلاک چین و همچنین اخبار، رویدادها و مطالب آموزشی این حوزه نیازی به تأیید شدن ندارند. با این حال، اگهی‌های مربوط به رمزارز هنوز هم باید قبل از منتشر شدن، ارزیابی و تأیید شوند.»

طبق استانداردها و سیاست‌های تبلیغاتی فیسبوک، تبلیغ کردن برای بعضی محصولات و خدمات (مثل عرضه اولیه سکه) کاملاً ممنوع است و آگهی‌های مربوط به بعضی دیگر از محصولات و خدمات (مثل صرافی‌ها) باید قبل از انتشار مورد ارزیابی قرار گیرند. این فرآیند ارزیابی شامل بررسی مجوزهای لازم و دیگر اطلاعات عمومی خواهد بود.

فیسبوک در ژانویه 2018 هر نوع تبلیغی مرتبط با ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین را ممنوع اعلام کرد با این توجیه که این نوع تبلیغات می‌توانند برای کاربرانش آسیب‌هایی به همراه داشته باشند. در ژوئن همان سال، تغییراتی در این ممنوعیت اعمال شد به گونه‌ای که برخی محصولات می‌توانستند پس از طی کردن مراحل ارزیابی رسمی، در فیسبوک تبلیغ منتشر کنند.

چند روز پیش اعلام شد که فیسبوک به دنبال راه‌اندازی استیبل کوین اختصاصی خود با پشتوانه دلار آمریکاست و اکنون فیسبوک قوانین سخت‌گیرانه خود را تا حد زیادی حذف کرده است. از آنجایی که به نظر می‌رسد این استیبل کوین ویژگی‌هایی که باعث موفقیت بیت کوین شده‌اند را ندارد، احتمالا با دلار رقابت خواهد کرد.

حتی برخی متخصصان پیش‌بینی کرده‌اند که آغاز به کار این ارز دیجیتال در نهایت به نفع بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. اسپنسر بوگارت یکی از مدیران شرکت Blockchain Capital در مصاحبه‌ای با شبکه بلومبرگ ادعا کرده است که این پروژه باعث می‌شود کاربرهای جدیدی وارد اکوسیستم دارایی‌هایی دیجیتال شوند.

او همچنین معتقد است که اقدام‌های فیسبوک باعث شده دیگر شرکت‌هایی که به فکر ایجاد محصولات مبتنی بر رمزارز بوده‌اند نیز پروژه‌های خود را تسریع کنند.

منبع : newsbtc

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته