جمعه 31 فروردین 1403

جنرال موتورز در شرکت بلاک چین Spring Labs مشارکت می‌کند

شرکت جنرال موتورز، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز و تأمین‌کننده مالی وام‌های خرید خودرو، تصمیم گرفته که در راند اول سرمایه‌گذاری استارتاپ Spring Labs مشارکت داشته باشد. این استارتاپ قصد دارد محصولاتی مبتنی بر بلاک چین، برای پیشگیری و تشخیص کلاه‌برداری در صنعت تأمین مالی خودرو ایجاد کند.

استارتاپ آمریکایی Spring Labs که در حوزه بلاک چین فعالیت می‌کند، توانسته سرمایه‌ای معادل با 23 میلیون دلار در راند A خود جذب کند.

از جمله سازمان‌هایی که در این راند سرمایه‌گذاری مشارکت دارند، می‌توان به GreatPoint Ventures (سرگروه سرمایه‌گذاران)، بانک سرمایه‌گذاری Galaxy Digital و شرکت خودروسازی جنرال موتورز اشاره کرد.

Spring Labs اعلام کرده که می‌خواهد از این سرمایه برای بهبود پلتفرم بلاک چین محور خود به نام Spring Protocol و ایجاد سه محصول مجزا برای مقابله با کلاه‌برداری در صنعت تأمین مالی خودرو استفاده کند.

این سه محصول جدید، Spring Verify، Spring Defense و Spring Protect نام دارند که به ترتیب برای تأیید هویت، محافظت در برابر کلاه‌برداری و کاهش ریسک آن و پیشگیری از گرفتن وام‌های متعدد استفاده خواهند شد.

طبق گزارش این شرکت، کلاه‌برداری در زمینه وام خودرو طی 7 سال گذشته (از 2011 تا 2018) حدوداً 5 برابر شده است و راه ساده‌ای برای کلاه‌برداری به حساب می‌آید زیرا دیگر روش‌های کلاه‌برداری اعتباری، پیچیدگی زیادی پیدا کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که این صنعت هر سال بین 4 تا 6 میلیارد دلار به خاطر این نوع کلاه‌برداری خسارت می‌بیند زیرا افراد می‌توانند با استفاده از کارت‌های شناسایی جعلی، به صورت خودکار، اعتبار دریافت کنند. معمولاً افراد کلاه‌بردار، مخلوطی از اطلاعات واقعی و جعلی را در اختیار شرکت وام‌دهنده قرار می‌دهند تا بتوانند خط اعتباری دریافت کنند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، GM در ماه فوریه به طرحی پیوست که شرکت Spring Labs برای افزایش امنیت راه‌حل‌های بلاک چینی ایجاد کرده است. این پروژه، (Spring Founding Industry Partners (SPIF نامیده می‌شود.

مایک کاناریوس، مدیر ارشد استراتژی شرکت GM، تصمیم این شرکت برای ملحق شدن به این پروژه را اعلام کرده بود:

«ما به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز و تأمین‌کننده مالی وام‌های خرید خودرو، همیشه به دنبال راه‌هایی برای پیشگیری از کلاه‌برداری و تقویت توانایی تشخیص خود هستیم تا بتوانیم بهتر از فروشندگان و مشتریان خود محافظت و حمایت کنیم.»

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته