چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پتنت IBM برای مرورگر وب مبتنی بر بلاک چین ثبت کرده است

پتنت جدیدی که IBM ثبت کرده، یک مرورگر وب مبتنی بر بلاک چین و با پشتوانه شبکه همتابه‌همتا را توصیف می‌کند. این مرورگر اطلاعاتی مثل وب‌سایت‌هایی که فرد بازدید می‌کند، بوک‌مارک‌ها، موقعیت جغرافیایی، نصب پلاگین و غیره را جمع‌آوری می‌کند و برای ذخیره‌سازی به شبکه‌ای از گره‌های همتابه‌همتا منتقل می‌کند. پیش از این شرکت اپرا نیز مرورگری با کیف پول رمزارز درونی ارائه کرده بود.

پتنت جدیدی که IBM ثبت کرده، یک مرورگر وب مبتنی بر بلاک چین را توصیف می‌کند.

این پتنت IBM که اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده روز ششم آگوست منتشر کرده، به مرورگر وبی با پشتوانه شبکه‌ای همتابه‌همتا اختصاص دارد.

بر طبق این پتنت، این مرورگر اطلاعات از پیش تعیین‌شده را از وب‌گردی افراد جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات سپس برای گردآوری و ذخیره‌سازی به شبکه‌ای از گره‌های همتابه‌همتا منتقل می‌شود. جمع‌آوری اطلاعات به نوع تجربه وب‌گردی انتخابی بستگی دارد. برای مثال، تنظیمات در مورد وب‌گردی از طریق کامپیوتر کاری با وب‌گردی از طریق کامپیوتر شخصی متفاوت است.

اطلاعات وب‌گردی قابل ذخیره‌سازی بالقوه شامل وب‌سایت‌هایی که فرد بازدید می‌کند، بوک‌مارک‌ها، عملکرد وظیفه، موقعیت جغرافیایی، نصب پلاگین و وصله‌های امنیتی می‌شود.

همان‌طور که این شرکت می‌گوید، مرورگر مبتنی بر بلاک چین «سیستمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات وب‌گردی فراهم می‌کند که در آن حریم خصوصی حفظ می‌شود و اطلاعات شخصی به‌جای شخصی ثالث در اختیار کاربر است.»

یکی از موارد استفاده‌ای که در این سند ذکر شده، در مورد حمله به مرورگر یک کامپیوتر است. اگر این مرورگر با فناوری بلاک چین امن شده باشد، نسخه پشتیبان قابل اعتمادی از همه اطلاعات کاربر در دسترس خواهد بود.

جالب است که IBM در این مدل توکنی را هم تعبیه کرده است. IBM می‌گوید توکن‌ها فعالیت‌های وب‌گردی کاربران را راستی‌آزمایی می‌کنند چرا که در بلاک‌های شبکه همتابه‌همتا قرار گرفته‌اند.

با این حال، ایده مرورگر وب بلاک چین IBM تنها مورد در این حوزه نیست.

شرکت نروژی مرورگر وب اپرا به‌تازگی در ماه ژوئن مرورگر Opera Touch را برای iOS ارائه کرد. Opera Touch که برای وب ۳.۰ ایجاد شده، یک کیف پول رمزارز درونی دارد و به‌راحتی به اپلیکیشن‌های وب ۳.۰ از جمله توکن‌های ERC-20 وصل می‌شود.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته