جمعه 10 فروردین 1403

استخراج قانونی بیت کوین در ایران به زودی

به گزارش پرس تی وی و به نقل از رئیس بانک مرکزی ایران، دولت این کشور می‌خواهد قانونی برای استخراج بیت کوین تدوین کرده و این فعالیت را قانونی کند.

به گفته همتی، رئیس بانک مرکزی، دولت بخشی از قوانین اجرایی لازم برای قانونی شدن استخراج بیت کوین را تصویب کرده و در حال کار روی سایر قسمت‌های آن است. 

طبق این قانون، قیمت برق برای بیت کوین مطابق با برق صادراتی محاسبه خواهد شد و افراد نمی‌توانند از برق یارانه‌ای برای استخراج بیت کوین یا سایر رمزارزها استفاده کنند. طبق گزارش‌ها، قیمت برق صادراتی بین 40 تا 100 درصد بیشتر از قیمت آن در داخل کشور است. 

گفته می‌شود که چینی‌ها به دلیل ارزان بودن قیمت انرژی، برای استخراج بیت کوین به ایران هجوم آورده‌اند. 

همتی تأکید کرده که استخراج بیت کوین باید به اقتصاد کشور کمک کند و نباید اجازه داد که بیت کوین‌های استخراج شده به خارج از مرزهای ایران فرستاده شوند. او همچنین اضافه کرد که بانک مرکزی به هیچ وجه حاضر نیست ارزی که قیمتش بر اساس قیمت سایر ارزها یا حتی طلا مشخص می‌شود، در کشور قانونی باشد. 

چند روز پیش در خبرها داشتیم که برق افرادی که به استخراج بیت کوین می‌پردازند قطع خواهد شد زیرا افراد زیادی اقدام به این کار کرده‌اند و فشار زیادی به شبکه برق کشور وارد شده است. گفته می‌شود که پلیس به تازگی توانسته هزار دستگاه استخراج بیت کوین را از دو مزرعه توقیف کند. 

هفته گذشته نیز معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرده بود که خرید و فروش رمزارز در ایران غیرقانونی است و به منزله پولشویی به حساب می‌آید. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته