جمعه 31 فروردین 1403

بلاک چین کلایتن (Klaytn) چیست ؟

کاکائو، پیام‌رسان محبوب کره‌جنوبی، به تازگی مدعی شده که توانسته بلاک چینی به نام کلایتن  Klaytn را راه‌اندازی کند که 15 برابر سریع‌تر از اتریوم است.

طبق گزارش خبرگزاری Korea Herald در بخش اخبار بلاک چین و رمزارز، واحد بلاک چین شرکت کاکائو (Ground X) در کنفرانسی خبری اعلام کرده که پروژه Klaytn این شرکت می‌تواند یک بلاک را در کمتر از یک ثانیه استخراج کند ولی این کار برای اتریوم 15 ثانیه زمان لازم دارد.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


 

به این ترتیب، گذردهی این پروژه حدود 300 تراکنش بر ثانیه است که در مقایسه با 20 تراکنش بر ثانیه در اتریوم، عدد بسیار بزرگی است.

مدیر عامل Ground X در این رابطه گفته است:

«معتقدم که این پروژه منجر به ایجاد اولین نسخه موبایلی یک سرویس بلاک چین خواهد شد. کاهش زمان پاسخ باعث می‌شود بسیاری از پروژه‌هایی که قبلاً قابل تصور نبودند، امکان‌پذیر شوند.»

این شرکت آغاز به کار مین‌نت این بلاک چین را در 27 ژوئن اعلام کرده بود با این هدف که بتواند پذیرش فراگیر خدمات بلاک چین را تسهیل کند.

طبق آنچه در مقاله سفید کلایتن  Klaytn آمده است، این پروژه به صورت ترکیبی طراحی شده و با استفاده از گره‌های توافق (CN) و گره‌های (Ranger (RN هم به شفافیت و هم به مقیاس‌پذیری بالایی دست پیدا می‌کند.


اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟


گره‌های توافق، گره‌هایی هستند که به بلاک چین دعوت می‌شوند و در کنار یکدیگر یک بلاک چین خصوصی شکل می‌دهند که می‌تواند تراکنش‌ها را با استفاده از الگوریتم توافق بیزانس تأیید کنند. هر گره‌ای می‌تواند به صورت RN به شبکه عمومی متصل شده و در بلاک چین مشارکت داشته باشد. این گره‌ها وظیفه چک کردن بلاک‌هایی را دارند که توسط CNها منتشر می‌شوند.

Ground X در ادامه کنفرانس خبری خود اعلام کرد که شرکت‌های بزرگی مثل LG به شورای حاکمیت کلایتن Klaytn ملحق شده‌اند و پروژه‌هایی روی این بلاک چین در حال ساخته شدن هستند که تا پایان جولای انتشار پیدا خواهند کرد.

منبع : coindesk

کد خبر: 13991220080000AE

مطالب مرتبط:

تلاش سازمان ها برای پذیرش فناوری بلاک چین

همکاری برای استفاده از بلاک چین تلگرام در چین

بلاک چین؛ راه حل اصلی برای زنجیره‌های تأمین جهانی

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته