شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاربران و گیمر‌های لایتنینگ می‌توانند با بازی کردن در این شبکه، بیت‌کوین دریافت کنند.

بر اساس اخبار منتشر شده در تاریخ ۱۳ فوریه، پلت‌فرم بازی‌های ساتوشی (Satoshi) بر روی شبکه لایتنینگ (Lightning) ایجاد شد. همچنین اعلام شده است که از این تاریخ کاربران و گیمر‌ها می‌توانند در این بازی‌ها شرکت کنند و با حل چالش‌ها، ساتوشی دریافت کنند.

توسعه دهندگان این برنامه‌ با انتشار یک پست توئیتری در توئیتر خود با ۹۰۰ نفر عضو، از ایجاد این بازی خبر دادند. بر طبق تصاویر منتشر شده از این بازی، به نظر می‌رسد که قابلیت رشد چشمگیری داشته باشد.

محیط این برنامه بسیار شبیه به محیط بازی‌های قدیمی است. گرافیک پیکسلی و محیط ۸ بیتی آن، کاربران زیادی را جذب کرده است.

یکی از اعضای تیم توسعه بازی‌های ساتوشی به نام کارلوس رولدان (Carlos Roldan)، در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد که ‌آن‌ها در تلاش‌اند تا پلت‌فرمشان بیشترین و متنوع‌ترین بازیکنان را به خود جذب کند. بر طبق این اظهارات، سرعت پردازش عملیات و قابلیت اجرای تراکنش‌های کوچک، از ویژگی‌های منحصر به فرد شبکه لایتنینگ است. این ویژگی، کاربران و گیمر‌ها را برای استفاده از آن ترغیب می‌کند. کارلوس درباره این موضوع بیان کرد:

«ما در درجه اول می‌خواهیم اوقات خوبی را برای بازیکنان فراهم کنیم. بازی تنها یک فعالیت تفریحی نیست بلکه می‌تواند جنبه آموزشی نیز داشته باشد. هدف ما این است که تجربه کاربریِ با کیفیت‌تری را با استفاده از شبکه لایتنینگ در نسل جدید بازی‌ها به وجود بیاوریم. اگر ما قادر باشیم بازی‌هایی را با لایتنینگ توسعه دهیم که برای جوانان جذاب باشد، پذیرش شبکه لایتنینگ نیز با سرعت بیشتری میسر خواهد شد.»

شبکه لایتنینگ قدرت نهفته در بیت‌کوین را آشکار می‌کند.

تیم بازی‌های ساتوشی در اوایل ایجادِ پلت‌فرم خود بیان کرد که برای کاربران مسابقه‌ای با بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ دلار جایزه برگزار می‌کند و با وجود کاربران زیادی که از این پلت‌فرم استفاده می‌کنند، تنها یک فرد می‌تواند این توکن‌های را دریافت کند.

برای بازی کردن در بخش پریمیوم (Premium) افراد باید حساب کاربری داشته باشند. یکی از راه‌های ایجاد این حساب افزونه‌ی مرورگر کروم به نام ژول (Joule) است. افزونه‌ی ژول واسطی برای پرداخت بیت‌کوین با استفاده از شبکه لایتنینگ است.

افرادی که از قبل حساب کاربری دارند می‌توانند به آسانی وارد حساب کاربری خود شوند و از بازی در بخش پریموم لذت ببرند، اما افرادی که حساب کاربری ندارند، با پرداخت ۱۰۰۰ ساتوشی می‌توانند یک حساب کاربری جدید ایجاد کنند. طراحی پلت‌فرم بازی‌های ساتوشی به گونه‌ای است که امکان حملات سایبری و یا دستکاری داده‌های شخصی بر روی آن وجود ندارد.

با وجود اینکه پلت‌فرم‌ بازی‌های ساتوشی از قبل هیچ توضیحی از اهداف و چشم‌اندازهای خود نداشته است اما این امر می‌تواند در راستای بهبود و توسعه اکوسیستم رمزارزها مؤثر باشد. ایجاد ارتباط بین صنعت بازی‌های رایانه‌ای و فناوری بلاک‌چین، یک رویکرد غیرعادی نیست و اکثر توسعه دهندگان برای پیاده‌سازی پروژه‌های خود تصمیماتی مانند تیم ساتوشی گرفته‌اند.

همچنین بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز دیگر ممکن است از شبکه‌های بلاک‌چین دیگری مانند اتریوم (Ethereum)، آروم (Arom) و ایاس (EOS) استفاده کنند، اما هر زمان که توسعه دهندگان از شبکه لایتنینگ استفاده کنند، احتمال گسترش این تکنولوژی بیشتر خواهد شد.

به جز این مورد، شرکت در بازی‌های دیگری نیز باعث به دست آوردن بیت‌کوین می‌شود. برخی از این بازی‌ها عبارتند از:

  1. بازی بیت‌کوین فلپر (Bitcoin Flapper): اپلیکیشن این بازی تنها بر روی اپ استور اپل موجود بوده و کاربران اندرویدی امکان استفاده از آن را نخواهند داشت. اما بازی دیگری در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که بازی محبوبی است. این بازی بلاک‌چین گیم (Blochchain Game) نام دارد و برای استفاده از آن باید با استفاده از ایمیل در سامانه بازی ثبت نام کنید و سپس آدرس بیت‌کوین خود را به این شماره بدهید و بازی را شروع کنید.
  2. بازی پاپ بابلز (Pop Bubbles): برای برنده شدن در این بازی با ترکاندن حباب‌ها باید چند ستاره یکسان به دست آورید. پس از آن برای به دست آوردن ستاره بیشتر باید هزینه آن را پرداخت کنید. هدف طراحان این بازی از ایجاد آن کاملا تجاری بوده و به هر میزان که کاربر جدید به آن جذب شود، درآمد شرکت طراح نیز بالاتر می‌رود.
  3. بازی رول اند بال (Roll and Ball): نحوه انجام این بازی بسیار ساده است و بازیکنان برای استفاده از آن باید شدت ضربه را با استفاده از گوشی همراه هوشمند خود تعیین کنند و سعی کنند سکه‌های نمایش داده شده روی میز را با توپ هدف قرار داده و سکه بیشتری برای خود به دست آورند.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته