شنبه 1 اردیبهشت 1403

پرداخت از طریق شبکه لایتنینگ برای خرید از خرده فروشها

استارتاپ خدمات پرداخت Fold امکان پرداخت از طریق شبکه لایتنینگ (LN) برای خرید از آمازون، استارباکس، اوبر و دیگر خرده‌فروش‌های بزرگ را فراهم کرده است. این خبر دیروز در وبلاگ رسمی این استارتاپ منتشر شد.

شبکه لایتنینگ بیت کوین (BTC) راه‌حلی لایه دوم (second-layer solution) برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری شبکه بیت کوین به حساب می‌آید. نحوه عملکرد این شبکه به این صورت است که اکثر تراکنش‌های پرداخت وارد زنجیره نمی‌شوند و فقط نتیجه نهایی (net result) تراکنش‌ها در بلاک چین ثبت می‌گردد. 

در اطلاعیه Fold در اخبار بلاک چین و رمزارز آمده است که خرده‌فروش‌های شرکت‌کننده در این طرح، از کارت‌های پیش‌پرداخت شده استفاده خواهند کرد. به عبارت دیگر، کاربر شبکه LN برای پرداخت از طریق شبکه لایتنینگ به وب سایت Fold مراجعه خواهد کرد و مشخص می‌کند که می‌خواهد به کدام فروشگاه پول بپردازد. در ادامه کارت هدیه‌ای با مبلغ مشخص (حداکثر 25 دلار) به کاربر داده می‌شود که می‌تواند از طریق آن به صورت آنلاین یا در فروشگاه، کالای مورد نظر خود را خریداری کند. 

شرکت Fold مدعی است که علاوه بر افزایش مقیاس‌پذیری و دسترس‌پذیری به بیت کوین، خدمات این شرکت از اصول و مبانی کریپتو پیروی می‌کنند به این معنی که هیچ راهکاری برای شناخت هویت مشتری (KYC) وجود ندارد، سیستم بدون حضور محافظ عمل می‌کند (non-custodial) و به آلت کوین‌ها نیز توجهی ندارد. 

در کنار شرکت‌های بزرگی مثل آمازون، استارباکس و اوبر، خدمات Fold شامل شرکت‌های REI، هوم دیپو، هواپیمایی ساوث وست، تارگت، AMC، هول فودز و غیره می‌شود. 

استارتاپ‌های دیگری مثل Fold وجود دارند که می‌خواهند امکان خرید از سایت‌های بزرگ و خرده‌فروشی‌های مهم از طریق رمزارز را فراهم کنند. 

استارتاپی به نام Moon در ماه آوریل افزونه‌ای برای مرورگرهای مختلف ارائه داد که به خریداران اجازه می‌دهد از طریق کیف پول لایتنینگ خود، از آمازون و سایت‌های مشابه آن کالاهای مختلف بخرند. Moon هم مانند Fold به صورت یک واسطه عمل می‌کند به این معنی که شرکت‌های بزرگ خرده‌فروشی هنوز خودشان به صورت مستقیم پردازش رمزارز را انجام نمی‌دهند. 

استارتاپ Fold در سال 2015 توانسته بود کارت هدیه‌ای مختص بیت کوین ارائه دهد که مورد پذیرش فروشگاه‌هایی مثل استارباکس بود. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

استارتاپ بلاک چین Bitfury واحد هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کند

استارتاپ بلاک چین Bitfury واحد هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است. مدیر عامل Bitfury گفته که انگیزه این شرکت برای ورود به حوزه هوش مصنوعی نیاز به تحلیل حجم زیاد داده‌ها و استخراج اطلاعات از آن‌هاست.

۱۰ ایده بلاک چینی که می‌توانند دنیا را تغییر دهند

فناوری بلاک چین نشان داده که اختراع مهمی است. این فناوری از حدود یک دهه پیش تا کنون باعث ظهور چند نوآوری از جمله اینترنت اشیا و قراردادهای هوشمند شده که اثری ماندگار بر انسان خواهند داشت. در این مطلب نگاهی اجمالی به ۱۰ پروژه بلاک چین بسیار جذاب داریم که می‌توانند دنیا را تغییر دهند. پروژه‌هایی که از محیط زیست تا کاریابی و از شبکه‌های اجتماعی تا ثبت ماه را دربرمی‌گیرند!

آنچه کسب و کارهای کوچک باید درباره رمزارزها بدانند

بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر با ورود به سال ۲۰۱۹ به رشد بسیار چشم‌گیری دست پیدا کردند و از سراشیبی سقوطی که در سال ۲۰۱۸ به آن گرفتار شده بودند تا حد زیادی نجات پیدا کردند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته