پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آنچه کسب و کارهای کوچک باید درباره رمزارزها بدانند

بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر با ورود به سال ۲۰۱۹ به رشد بسیار چشم‌گیری دست پیدا کردند و از سراشیبی سقوطی که در سال ۲۰۱۸ به آن گرفتار شده بودند تا حد زیادی نجات پیدا کردند. رشد و رونق رمزارزهای مختلف، ذی‌نفعان گوناگون در این بازار را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. کسب و کارهای کوچکی هم که از زیرساخت‌های دنیای رمزارزها و خود این ارزها در روند کارشان بهره می‌برند، بی‌تردید مانند همه بازیگران حاضر در این عرصه از نوسانات و تغییرات مختلف تأثیر می‌گیرند. کسب و کارهای کوچک به خاطر ماهیتی که دارند بیش از انواع دیگر کسب و کار در تلاطم تغییرات دچار نوسان عملکرد می‌شوند. از همین رو نیاز دارند تا دقت بیشتری درباره حضور خود در بازار رمزارزها به خرج بدهند.

کسب و کارهای کوچک در دنیای رمزارزها چه می‌کنند؟

با وجود رمزارزها، امکان انجام تراکنش‌های مالی به صورت مستقیم از خریدار به فروشنده صورت می‌گیرد. چنین چیزی باعث می‌شود که تراکنش‌ها و معاملات مختلفی که کسب و کارهای کوچک با رمزارزها صورت می‌دهند بسیار سریع‌تر، موثرتر و بی‌دغدغه‌تر پیگیری شود. شرکت‌هایی مانند ویزا کارت که امور تراکنش میان دو سمت یک معامله را پیش می‌برند و به عبارت دقیق‌تر واسطه‌ای در انجام معاملات هستند، در ازای این همکاری و واسطه‌گری، کارمزد بسیار زیادی دریافت می‌کنند. همین شرکت ویزا، برای انجام تراکنش‌های مختلف در حدود سه تا ۱۵ درصد مبلغی که تبادل می‌شود، کارمزد دریافت می‌کند. اما استفاده از شبکه‌ای مانند بلاک‌چین باعث می‌شود تا مبلغ کارمزد معاملات برای شرکت‌های کوچک به شدت کاهش پیدا کند. چه چیزی برای یک کسب و کار کوچک، از این بهتر است؟

خطرات رمزارزها برای کسب و کارهای کوچک چیست؟

البته رمزارزها می‌توانند به کسب و کارهای مختلف نهایت کمک را برسانند ولی باید قبول کرد که اگر کسب و کاری، با افت ارزش رمزارزها رو به رو شود و قبل از تبدیل کردن رمزارزها به دلار و ارزهای حقیقی، این مشکل را تجربه کند به شدت متضرر خواهد شد. در هر حال، رمزارزها در حال رشد و توسعه هستند و ابزارهایی که در دنیای آنها مورد استفاده است مثل کیف پول‌های دیجیتال باعث خواهند شد که روند تراکنش‌ها و معاملات مختلف سریع‌تر و ساده‌تر شود. کسب و کارهای کوچک باید با شناخت دقیقی که از ابعاد فعالیت خود دارند در مسیر استفاده از رمزارزها، دقیق‌تر گام بردارند. این شرکت‌ها، منابع مالی محدودی دارند و برای برندسازی و پیشرفت در بازاری که هدف گرفته‌اند با دشواری‌هایی رو به رو هستند که هر گونه اشتباهی به ویژه اشتباهات مالی می‌تواند، هزینه زیادی به آنها تحمیل کند. پس باید در دنیای پرتلاطم و به عبارت دقیق‌تر، عجیب و غریب رمزارزها بااحتیاط حرکت کنند. البته با به بلوغ و تکامل رسیدن رمزارزها، احتمالا مقوله احتیاط هم تا حدی تعدیل خواهد شد و شرکت‌های کوچک با خطرات کمتری به فعالیت در این زمینه دست خواهند زد. دنیای رمزارزها هنوز در چرخه تکاملی خود مشغول به حرکت هستند و از همین رو، باید برای اظهار نظر قطعی آینده کسب و کارهای کوچک در بازار آنها کمی صبر به خرج دهیم.

منبع : Cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

لایت کوین یکی از رمزارزهای مشهور و به‌نوعی رقیب بیت کوین محسوب می‌شود که درحال حاضر بیشترین ارزش بازار را در میان آلت‌کوین‌های جدا شده از بیت کوین دارد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته