سه‌شنبه 29 اسفند 1402

ثبت پتنت بلاک‌چین به نام شرکت رمزارز Forcepoint

شرکتی نوپا به‌نام شرکت رمزارز Forcepoint ، متعلق به یکی از پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا اخیرا پتنتی در حوزه بلاک‌چین برای مدیریت اطلاعات کاربران ثبت کرده است.

طبق اطلاعاتی که اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) منتشر کرده است، شرکت رمزارز Forcepoint توانسته پتنتی مربوط به بلاک‌چین را به نام خود ثبت کند.

Forcepoint متعلق به شرکت Raytheon یکی از پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا و Vista Equity Partners است. Crunchbase تخمین می‌زند که این شرکت حدود 600 میلیون دلار درآمد سالانه دارد.

به نظر می‌رسد سیستمی که در این پتنت توضیح داده شده است، سیستم پیچیده‌ای برای مدیریت و نظارت بر رفتار کاربر باشد. این سیستم می‌تواند آن دسته از تعامل‌های کاربر که به صورت الکترونیکی قابل مشاهده هستند را ذخیره کند و از داده‌های جمع‌آوری شده برای شناسایی رفتارهای خوب و مخرب در شبکه استفاده کند.

طبق آنچه در پتنت ذکر شده است، حالتی از این سیستم وجود دارد که از فناوری بلاک‌چین استفاده خواهد کرد:

در حالتی از این سیستم می‌توان برای درک بهتر اطلاعات و افزایش داده‌های موجود، از یک بلاک‌چین پروفایل‌های کاربران استفاده کرد […] که رکوردهای آن برچسب‌های زمانی مناسب دارند و امکان ثبت نسخه‌های مختلفی از اطلاعات را فراهم می‌کنند.

به علاوه این پتنت امکان ذخیره کردن داده‌های رفتاری کاربران روی بلاک‌چین را نیز در نظر می‌گیرد و اشاره می‌کند که غیرقابل تغییر بودن رکوردها، مزیت زیادی برای این کاربرد دارد.

به گزارش Cointelegraph، شرکت پی‌پل نیز توانسته پتنتی در حوزه رمزارز و برای محافظت از کاربرها در برابر باج‌افزارها ثبت کند.

همچنین در ابتدای این ماه، شرکت Accenture برای دو راه حل مربوط به همخوانی فناوری‌های بلاک‌چین دو پتنت ثبت کرد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته