جمعه 10 فروردین 1403

رشد ۶۶.۴ درصدی فناوری های بلاک چین در ۵ سال آینده

رشد ۶۶.۴ درصدی فناوری های بلاک چین: به گفته شرکت تحقیقات بازار (Market Research Future (MRFR انتظار می‌رود که بازار فناوری بلاک‌چین طی بازه ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ به رشد تجمیعی ۶۶.۴ درصدی برسد.

MRFR یک گروه تحقیقاتی است که با شناسایی شکاف‌های موجود، فرصت‌های مناسب بازار را شناسایی می‌کند. ارزیابی این شرکت حاکی از آن است که ارزش بازار جهانی بلاک‌چین تا سال ۲۰۲۳ به ۷۱۲۸ میلیون دلار خواهد رسید و از بلاک‌چین برای قراردادهای هوشمند، پرداخت دیجیتال و مدیریت هویت استفاده‌های زیادی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که با افزایش محبوبیت بلاک‌چین، در سال‌های بعد از ۲۰۲۳ هم رشد بازار و فناوری این حوزه ادامه پیدا کند.

بلاک‌چین پتانسیل زیادی دارد و انتظار می‌رود که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود که با افزایش پذیرش این فناوری در صنایعی که با کاربران نهایی سروکار دارند، بازار بلاک‌چین گسترش زیادی پیدا کند.

افزایش نیاز به ساده شدن معماری کسب‌وکارها و افزایش اعتبار فناوری‌های بلاک‌چین باعث خواهد شد که فرصت‌های رشد زیادی در این بازار به وجود آیند. این فناوری جدید در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده و سرمایه‌گذاری روی آن افزایش پیدا کرده است. برای نمونه می‌توان به B3i اشاره کرد که یک استارتاپ زوریخی است و توانسته برای توسعه پلتفرمی مبتنی بر بلاک‌چین برای صنعت بیمه، 16 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

دیگر شرکت‌های بزرگی که شروع به فعالیت در این حوزه کرده‌اند شامل اوراکل، اکسنچر، آمازون، دیلویت، Touche Tohmatsu، HP، IBM، مایکروسافت و SoluLab هستند. این راهی برای تحقق رشد ۶۶.۴ درصدی فناوری های بلاک چین است.

بازار فناوری بلاک‌چین در سال‌های آینده نیز بسیار جذاب خواهد ولی ولی انتظار می‌رود که مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری و امنیت، تا حدی برای رشدش مشکل ایجاد کنند. به علاوه، مشخص نبودن استانداردهای تنظیمی و مشکلات ناشی از ایجاد همخوانی بین فناوری‌های موجود، می‌تواند رشد این فناوری را در آینده نزدیک محدود کند.

منبع : the-blockchain

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته