شنبه 1 اردیبهشت 1403

توسعه بلاک چین در مالزی با حمایت دولت چین

دولت چین در راستای سرمایه‌گذاری‌های خود در کشورهای منطقه، سرمایه زیادی برای توسعه بلاک چین در مالزی و ساخت شهری مبتنی بر این فناوری صرف خواهد کرد.

گفته می‌شود که دولت چین از ساخته شدن «شهر بلاک‌چین» در تنگه ملاکا مالزی که اهمیت استراتژیک دارد، حمایت می‌کند.

یک شرکت ساخت و مهندسی چینی به نام Wuyi و شبکه سرمایه‌گذاری SWT International به طور مشترک این پروژه مورد حمایت دولت چین را با هدف توسعه شهر مالاکا و تبدیل کردن آن به یک شهر بلاک‌چینی آغاز کرده‌اند. بنیانگذاران این پروژه در حال برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌ای معادل 500 میلیون رینگیت مالزی (۱۲۰ میلیون دلار) در مرحله اولیه هستند.

براساس بیانیه منتشر شده، کل زیرساخت این شهر براساس فناوری بلاک چین ساخته خواهد شد که پلتفرمی اختصاصی به نام DMI و کوین خود به نام DMI coin را عرضه خواهد کرد. از DMI برای پرداخت خدمات دولتی داخل شهر استفاده خواهد شد و این شهر یک صرافی خواهد داشت که گردشگران را قادر خواهد ساخت تا واحد پول فیات خود به DMI coin تبدیل کند.

لیم کنگ کای، مدیرعامل این پروژه، اظهار داشته است:

«شرکت ما از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند و آن‌ها را با صنعت سنتی ادغام می‌کند تا مالزی را مقصد جذابی برای گردشگری جهانی تبدیل کند. ما مجوز دولت برای اصلاح این سرزمین را داریم و طرح‌های بزرگی برای این منطقه آماده کرده‌ایم».

چین در حال گسترش حضور خود در منطقه اقیانوس آرام از طریق سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌ها و شهرداری‌ها است. بنا بر گزارش‌ها، طی 7 سال گذشته، چین ۶ میلیارد دلار وام و کمک‌های دیگری به بندر مورسبی در گینه نو انجام داده است و مشتاق بهره‌برداری از گاز طبیعی، مواد معدنی و منابع چوبی آن منطقه است.

ژوئن گذشته، کره‌جنوبی طرح‌هایی را برای راه‌اندازی یک مرکز بلاک‌چین در شهر بوسان ارائه کرد که از مدل‌های انجمن بلاک‌چین و رمزارز سوئیس الهام گرفته شود. رئیس انجمن هم‌گرایی اقتصادی ICT کره ادعا کرده است: «ما باید مانند Crypto Valley در سوئد روی رمزارزها تمرکز کنیم.

در ماه فوریه، شهر مستقل Liberstad در نروژ یک رمزارز بومی را به عنوان ارز رسمی خود انتخاب کرد. این شهر خصوصی در سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از پروژه Libertania تاسیس شد که مقررات دولتی و مالیاتی را رعایت نمی‌کند. گزارشی از سوی شرکت داده‌های بین‌المللی (IDC) نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری روی فناوری شهر هوشمند تا سال ۲۰۲۱ به ۱۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

فناوری زیست سنجی در خدمت پرداخت یوان دیجیتال

بر اساس گزارش های منطقه ای، کارت یوان دیجیتال آینده بانک خلق چین دارای ابزار زیست سنجی (بیومتریک) آیدکس (شرکت فناوری زیست سنجی نروژی)...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته