جمعه 10 فروردین 1403

سیلزفورس از اولین محصول بلاک چین برای کسب‌وکارها رونمایی کرد

شرکت سیلزفورس Salesforce که یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه راه‌حل‌های ابری برای مدیریت کسب‌وکار است، از پلتفرم بلاک چین خود رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد خدمات CRM خود را با ارائه پلتفرم بلاک چین گسترش دهد.

Salesforce که یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه راه‌حل‌های ابری برای مدیریت کسب‌وکار است، امروز از راه‌حل بلاک چین خود رونمایی کرد که بر مبنای پلتفرم Hyperledger Sawtooth ایجاد شده است. مدیران ارشد Salesforce این خبر را در همایش فناوری این شرکت، TrailheaDX اعلام کردند.

این محصول که بلاک چین  Salesforce نام دارد، «پلتفرم بلاک چین کم‌کدی (low-code) است که قدرت نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را افزایش می‌دهد.» براساس بیانیه رسانه‌ای Salesforce این راه‌حل به کاربران در ایجاد و نگهداری از شبکه‌های بلاک چین ، اپلیکیشن‌ها و قراردادهای هوشمند کمک می‌کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که «مانند همه فرآیندهای ایجاد اشیای داده‌ای (data object) در مدیریت ارتباط با مشتری، بدون کد و تنها با کلیک شی‌های بلاک چین ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند.»

کم کد چارچوبی است که امکان برنامه‌نویسی کشیدنی و رها کردنی را برای اپلیکیشن‌های پیچیده فراهم می‌کند و در حال کسب محبوبیت در کسب‌وکارهای سازمانی است.

این راه‌حل همچنین امکان تلفیق داده‌های بلاک چین با داده‌های مربوط به پیش‌بینی‌های فروش کمک می‌کند و به گفته مسئولان شرکت «اشخاص ثالث را تنها با چند کلیک به بلاک چین متصل می‌نماید.»

Salesforce همچنین سه مشتری اولی را که در حال آزمایش این محصول هستند، معرفی کرد. یکی از این مشتریان شرکت پژوهش داده‌ IQVIA است که می‌خواهد از فناوری بلاک چین برای ردیابی و اعتبارسنجی برچسب‌های دارویی استفاده کند. یکی از دیگر از این شرکت‌ها، آژانس رتبه‌بندی S&P Global است که می‌خواهد از بلاک چین برای تسریع فرآیند بررسی و تأیید حساب‌های بانکی متعلق به کسب‌وکارهای نوپا استفاده کند.

کریس هیوسلر، مدیر ارشد بازرگانی  S&P Global Ratings در بیانیه‌ای اظهار داشت:

«S&P Global Ratings با استفاده از بلاک چین Salesforce شبکه‌ای مورد اعتماد از ارزیاب‌ها ایجاد کرده است که در آن همه می‌توانند از فرآیند ارزیابی مشترک، قابل حسابرسی و شفافی استفاده کنند، این اتفاق روش ما برای بررسی اسناد احراز هویت مشتری را کاملا متحول می‌کند و به آن سرعت می‌بخشد.»

سومین مشتری این پلتفرم، دانشگاه ایالتی آریزونا است که می‌خواهد از بلاک چین برای ثبت، نگهداری و ردیابی سوابق دانشگاهی کمک بگیرد.

کنت هاپکینز، معاون واحد ثبت نام این دانشگاه در بیانیه‌ای گفت:

«این شبکه پتانسیل این را دارد که در زمینه یادگیری یکپارچه و بدون نقص تحول ایجاد کند و شفافیت دستاوردهای دانشجویان را افزایش دهد و در نهایت فرایند تبادل سوابق دانشگاهی را برای دانشجویان و نهادها آسان‌تر کند.»

اگرچه در حال حاضر فقط مشتریان منتخب می‌توانند راه‌حل بلاک چین  Salesforce را آزمایش کنند، به گفته مسئولان شرکت این راه‌حل در سال ۲۰۲۰ در دسترس همه قرار می‌گیرد.

یک  سال کاوش

سیلزفورس Salesforce برنامه‌هایش در حوزه بلاک چین را اولین بار یک سال پیش در TrailheaDX اعلام کرد، جایی که مارک بنیوف، مدیر عامل شرکت به Business Insider گفت از هنگام برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در داووس در ماه ژانویه به این ایده فکر می‌کند. در آن مجمع یکی از حاضران به بنیوف مراجعه و توصیه کرده بود Salesforce این فناوری را در محصولاتش به‌کار بگیرد. بنیوف گفته بود مجذوب این ایده شده است.

بنیوف به نقل از Ledger Insights می‌گوید:

«آن فرد گفت می‌دانید اگر این کار و آن کار و این کار دیگر را انجام دهید، می‌توانید بلاک چین  و رمزارز ها را به Salesforce اضافه کنید… و من شگفت‌زده شدم و درست می‌گفت، روش کار تقریبا همین است.»

براساس گزارش Ledger Insights، پیش از این سیلزفورس  Salesforce با استارتاپ بلاک چین  Dapps Inc. مشارکت کرده که در می ۲۰۱۷ اعلام کرد محصولی عرضه می‌کند که به کاربران امکان یکپارچه‌سازی سیستم سیلزفورس Salesforce با بلاک چین ‌های هایپرلجر، اتریوم و بیت‌کوین را می‌دهد.

آوریل امسال سیلزفورس Salesforce اعلام کرد که به Blockchain Research Institute، اندیشکده جهانی بلاک چین  ملحق شده است که مشارکت‌کننده‌هایی مثل Microsoft، IBM، the Bank of Canada، PepsiCo، Raiffeisen Bank، Polymath و غیره دارد.

Salesforce در ماه نوامبر پتنتی را برای سیستم بلاک چینی ثبت کرد که هدف آن پالایش اسپم‌ها و بررسی این مسئله بود که آیا ایمیل‌ها پس از ارسال تغییر کرده‌اند یا دستکاری شده‌اند یا خیر. در این پتنت آمده است:

«تغییرناپذیری و ماهیت توزیع‌شده بلاک چین  این امکان را فراهم می‌کند که در صورت استفاده درست، تغییر اطلاعات پس از تحویل به بلاک چین غیرممکن شود.»

Salesforce در تاریخ بیست‌وسوم می برای خوانندگان بلاگ شرکتش پیش‌درآمدی بر بلاک چین منتشر کرد و در آن اصول اولیه این فناوری و موارد استفاده آن مثل انتقال پول، ذخیره‌سازی سوابق پزشکی و مدیریت زنجیره تامین را تشریح کرد. این مطلب همچنین توضیح می‌داد که فناوری بلاک چین برای حوزه‌های تمرکز Salesforce مثل مدیریت رابطه مشتری، چه مزیت‌هایی را به همراه خواهد داشت.

در مطلب بلاگ آمده است:

«فناوری بلاک چین  نوید می‌دهد که در نحوه اشتراک‌گذاری اطلاعات، خرید و فروش محصولات و اعتبارسنجی اصالت اطلاعاتی که به‌صورت روزمره به آن متکی هستیم، از آنچه می‌خوریم تا هویتی که ابراز می‌کنیم، تحولی بنیادین ایجاد کند و ازآنجایی‌که این فناوری می‌تواند همه این کارها را در عرصه‌های بسیاری به‌شکل امن، بهره‌ور و شفاف تسهیل کند، آثارش می‌توانند تحول‌آفرین باشند و همه کسب‌وکارها، دولت‌ها و افراد از آن سود ببرند.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته