پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پلتفرم رمزارز Coinbase تصادفا رمز عبور برخی از مشتریانش را به‌صورت رمزنگاری نشده ذخیره کرده است

پلتفرم رمزارز Coinbase تصادفا برخی از جزئیات ثبت نام کاربران از جمله نام کاربری، نشانی ایمیل و رمز عبور را به‌صورت متن رمزنگاری‌نشده در سرورش ذخیره کرده است. این شرکت اعلام کرده است که دلیل اصلی این اشکال را برطرف کرده و مطمئن است که سوءاستفاده‌ای از این داده‌ها نشده است.

پلتفرم رمزارز Coinbase به ۳۴۲۰ نفر از مشتریانش ایمیلی فرستاده تا اتفاقی را در مورد ثبت نام مشتریان به اطلاع آن‌ها برساند. ظاهرا برخی از جزئیات ثبت نام کاربران به‌صورت متن رمزنگاری‌نشده در لاگ‌های سرور داخلی Coinbase ذخیره شده‌اند و مشتریان متاثر از این اتفاق باید رمزهای عبورشان را عوض کنند.

این شرکت این خبر را شانزدهم آگوست در مطلب بلاگی رسمی اعلام کرد. Coinbase در این اطلاعیه گفته که دلیل اصلی این اشکال را برطرف کرده و مطمئن است که داده‌های ذخیره‌شده «در دسترس دیگران قرار نگرفته‌اند، از آن‌ها سوءاستفاده نشده و افشا نشده‌اند.»

هنگام ثبت نام با وقوع خطایی نادر، اطلاعات برخی از کاربران ذخیره شده است. وقتی کاربران با این خطا روبرو می‌شدند، Coinbase آن‌ها را ثبت نام نکرده اما اطلاعات‌شان شامل نام کاربری، نشانی ایمیل، رمز عبور پیشنهادی و وضعیت اقامت برای کاربران مستقر در ایالات متحده را ذخیره کرده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده که بعد از این اتفاق ۳۴۲۰ نفر درخواست ثبت نام جدیدی ارسال کرده‌اند و در این درخواست همان رمز عبور را استفاده کرده‌اند. از قرار معلوم Coinbase این‌طور متوجه این مسئله شده که هش رمز عبور ثبت‌شده و هش رمز عبور ذخیره‌شده از ثبت نام ناموفق یکسان بوده‌اند.

Coinbase همچنین به کاربران اطمینان داده که هیچکدام از داده‌های ثبت‌شده در سیستمش در دسترس دیگران قرار نگرفته و همچنین با همه کاربران متاثر از این اتفاق تماس گرفته است. بر طبق این اطلاعیه، Coinbase برای ثبت اطلاعات در سرورهای داخلی‌اش از (Amazon Work Station (AWS استفاده می‌کند و داده‌هایش را با چند خدمت تحلیل لاگ به اشتراک می‌گذارد. گفته شده این خدمات تحلیل و همچنین AWS همه به‌دقت بررسی می‌شوند و بسیار کنترل‌شده به اطلاعات دسترسی دارند.

پلتفرم رمزارز Coinbase بازوی امانی خود را گسترش می‌دهد

همان‌طور که کوین‌تلگراف پیشتر گزارش داده بود، Coinbase به‌تازگی بازوی امانی‌اش، Coinbase Custody را با تصاحب خدمات صنعتی کیف پول Xapo گسترش داده است. این اقدام اخیر دارایی‌های تحت امانت Coinbase را به ۷ میلیارد دلار رسانده است. بر طبق این بیانیه، Coinbase Custody در حال حاضر با ۱۲۰ مشتری از ۱۴ کشور مختلف، بزرگ‌ترین خدمت امانی از لحاظ دارایی‌های تحت امانت در سطح جهان است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته